|
|
|
|---|---|
|
Tja, Slog till på en bil som nästan hade allt jag ville ha. Men den har gått väldigt långt, var den värd pengarna? Priset var runt 140, 2012a som gått strax över 28000mil. Väldigt fint skick och allt fungerar, är bara rädd att något större ska lägga av snart med tanke på miltalet. Alltid servad hos BMW med full historik osv. Största minuset är att den stinker hund, riktigt illa. Aldrig haft en BMW tidigare och jag kommer ta väl hand om den, men hur länge till innan man kan börja räkna med att större delar "ger upp"? Allt låter bra och den växlar mjukt och fint. E Series F11 () Type TOUR Model 530D (EUR) Engine N57T Power 190 Transmission AUT Upholstery LEDER DAKOTA/OYSTER (LCCX) P7A2A Innovation Package II S1CBA CO2 package S1CCA Auto start/stop function S1CDA Brake Energy Regeneration S205A Automatic transmission S223A Electronic Damper Control (EDC) S229A Dynamic Drive S230A Extra package, EU-specific S255A Sports leather steering wheel S2VAA Chassis & suspens. setup"Adaptive Drive" S323A Soft-Close-Automatic doors S3ATA Roof rail, aluminum, satin finish S402A Electric panoramic roof S418A Luggage compartment package S423A Floor mats, velours S430A Interior/outside mirror with auto dip S431A Interior mirror with automatic-dip S441A Smoker package S456A Comfort seat with memory S488A Lumbar support, driver and passenger S494A Seat heating driver/passenger S4CEA Fine woodgrain vers., Fineline anthrac. S4U2A Eco pro S4URA Ambient interior lighting S502A Headlight cleaning system S508A Park Distance Control (PDC) S522A Xenon Light S524A Adaptive Headlights S534A Automatic air conditioning S575A Supplementary 12V sockets S5ACA High-beam assistant S5AGA Lane-change warning S609A Navigation system Professional S610A Head-up display S612A BMW Assist S614A Internet, preparations S616A BMW Online S620A Voice control S633A Preparation, mobile phone, Business S676A HiFi speaker system S6AAA BMW TeleServices S6ABA Control for Teleservices S6VCA Control for Combox S6WAA Instrument cluster, expanded equipment S761A Individual sunshade glazing S7SPA Nav Professional/cellph. prep. Bluetooth S8SCA Telematics access request,country-spec. S8TFA Active pedestrian protection S8THA Road sign detection S8TNA Daytime run.lights adjus.via light menu | |
|
Jag köpte en f11 530d 2012 nyligen. 11500 mil Dieselvärmare med fjärr Vinterdäck Komfortstolar Ellucka Sportautomatlåda 8 stegad med paddlar Inte nav, lilla skärmen Ingen taklucka Inte mpaket, ingen headup, ingen dragkrok, ingen m/k värmare. Gav 185 |
|
|
Blir nog bra skall du se. Ang. luktar hund så kan du ju lämna in bilen till en rekonditionerare typ. Annars finns det en hop standardtrick som ättika i ett par skålar som står över natten. Men dammsug och tvätta som fan med lite såpvatten och låt bilen stå med alla rutorna nere. Så gjorde vi med en Z3 som stått i ett potatislager en hel vinter. |
|
| Ett tips är att prova den här i bilen. Den är luktfri. Länk | |
|
Tjaa, är du själv nöjd så är det väl bra? Själv köpte jag en bil som hade gått ca 28000 mil när jag köpte den och var väldigt välskött. Visserligen en annan modell, E61 525xi (bensin). Den har nu gått 30500 och har inte haft många bekymmer. Inte kostat mer än ett par hundra kr i repkostnader på nästan 1,5 år. |
|
|
Ozon! Leta upp en ozon-generator. Kör några dagar och vips luktfritt. Givetvis efter en rejäl dammsugning och avtorkning. |
|
|
Lite överpris om du måste göra rent bilen pga hund. Men lämna in den till rekonditionerare som sysslar med just att få bort dofter, det blir bra och det blir rent. |
|
|
En ozonmaskin ska inte köras några dagar i en bil. Det sliter väldigt mycket på gummi, läderklädsel bland annat som kan oxidera. Man gör sk chock-treatment, dvs kör typ 30min-1h (vad jag minns) sen vädrar ur, kollar resultat sen eventuellt kör igen tills den är luktfri. Sen, har du hittat hundhår så det inte är något annat som luktar hund (som mögel tex)? Brukar väl annars sällan vara milen som tar livet av BMW? Oftast rost och dåligt underhåll, för lång tid mellan oljebyten osv. Det blir säkert ett bra köp, grattis till nya bilen. |
|
|
Hade en V70 för många år sedan som en tidigare person hade använt för att transportera diverse häst-attiraljer i regelbundet - stank hemskt! Provade då att hänga upp två "påsar" med Yocoair i bagaget och efter några dagar var bilen faktiskt luktfri...blev själv positivt förvånad över resultatet. Kostar inte så många kronor och är inte lika aggressivt som ozonbehandling som kan slita på gummi- och plastdetaljer som redan nämnts. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Med lukten har jag kört en sån påse Yoccoair, den har inte gjort mycket på de dagarna den varit i bilen. Men köpte en billig ozongenerator på kjell o co härom dagen som fått köra en gång under natten. Det har hjälpt mest faktiskt, lukten är inte helt borta så skall köra den nån gång till. De är ju ganska klena maskiner som Kjell säljer. Men gott att höra från många att det säkert inte är så farligt med de långa milen heller, får hoppas att den håller i många mil till! Ska byta olja på han snart, den ser bra ut men det är ju alltid gott med lite nytt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.