AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.257

M3 e46 läckande packbox diff, Omega 917

re
14
rev800
Volvo xc70
M3 e46
Har en M3 e46 som gått 7500 mil och går nu ca 100 mil per år. Har fått läckage på packboxen på ingående sidan i diffen, tror packboxen hårdnat pga att den körs väldigt lite och står ca 8 mån per år. Funderar att slå i Omega 917 för att mjuka upp packboxen och se om den blir tät, nån som vet om Omega 917 kan vara skadligt på något sett för diffen ? Hur stor är oljemängden i diffen ?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Alla egentillsatta oljeadditiv är presumtivt negativa för någon funktion i oljan då tillsatsen kan vara inkompatibel med oljan men också för att det skapar mindre utrymme för oljans egna additiv att verka då alla additiv "tävlar om" att få plats och verka på kuggarna etc. - men om du doserar enligt föreskrifterna bör det inte vara någon större fara.

Omega är en etablerad och välrenommerad tillverkare av additiv för olika applikationer och deras produkter brukar hålla vad de lovar.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
re
14
rev800
Volvo xc70
M3 e46
Tack för svar :). Har hällt i Omega idag, ska kontrollera läckaget när jag fått några mil.
ca
403
carlsson86
Bmw M3 e93 -08
Bmw 520d f11 -11
Rev800: blev diffen tät sen?
re
14
rev800
Volvo xc70
M3 e46
Hann inte köra så mycket innan jag ställde undan den, hade inte blivit tät när jag ställde undan den. Ska kontrollera mer när jag börjar använda den i år.
re
14
rev800
Volvo xc70
M3 e46
@Carlsson86, min läckte i början av sommaren men slutat nu. Om det beror på Omegan eller att den blivit tät pga av användning (ca 100 mil) är svårt att säga, kanske en kombo.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.