|
|
|
|---|---|
|
Jag har en F31 320d Xdrive m-sport som jag vill sänka lite. Först och främst, är xdrive m-sport mjukare än rwd m-sport? Läste någonstans att F31 RWD chassi skulle passa på xdrive. Bak lär vara möjligt, men hur är det fram? Är det "bara" att plocka på ett RWD-chassi på xdrive? Diesel-räsern /Rickard | |
|
Hej! M sport fjädringen kom inte till x-drive förän -16 så har du en från tex -14 som jag så har du original fjädringen. Är kortare fjäderben fram på x-drive så det passar inte från en Rwd heller. Ja köpte kw v2 coils till min för att få lite mindre svampig väghållning. Mvh |
|
|
Fogden2: Är det kortare fjäderben fram på F30/31 med xDrive jämfört med vanlig? Jag hade ju förväntat mig precis tvärtom iom att xdrive inte fick Msport-fjädring förrän 2016 som du säger. BMW är så sjukt bra på att krångla till det... |
|
|
Jag fattade det som att fjäderbenen var kortare på xdrive för att ge plats åt drivaxeln som går under. Men det var ett tag sedan jag läste på om detta så jag vågar inte lova att det är så. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.