|
|
|
|---|---|
|
Godkväll, är det bara jag som tycker att det är konstigt att det finns en 850 med endast 1 ägare sedan ny och enligt annons med full dokument som inte lyckas bli såld. Känns som att bilen legat ute i år och dar. Kan pris bilden på dessa bilar vara alldeles för höga för den svenska marknaden? Även om jag vet att de är mycket dyrare i Europa. Eller är det något fel på den? Allmänt nyfiken | |
| Om det är den i Eslöv du menar så kan man kanske diskutera just historiken? Import 2017 till bilfirman. Kan mycket väl vara korrekt men många drar sig kanske pga just detta? | |
|
Det är precis den jag menar. Trodde den hade legat på blocket längre än så samt trodde inte det va lönt att importera en 8-serie eftersom priset i Europa verkar vara högre speciellt med den historiken (1-ägare + full dokumentation) Tack för ditt svar |
|
|
Jag tror inte priset är fel om det är endast 1 ägare. Problemet är ju att det är en bilfirma var rykte inte väl är det allra bästa? Jag har till och med för mig att det är finns en ganska lång och irriterad tråd om dem här på AP. Personligt blir jag misstänksam när någon skriver "endast 1 ägare" på en snart 30 år gammal bil, speciellt när det är hos en handlare. Särskilt om den har importerats nyligen. Sen finns det en sak till som gör mig misstänksam: Den har nämligen fälgar från en E39. Har den haft samma ägare sedan 1991 så lär det ju vara en entusiast som haft den och en entusiast skulle aldrig sätta på fälgar ifrån en annan modell. I alla fall inte från en E39. Dock har den två egenskaper som är rätt så attraktiva hos os E31-entusiaster. Dels har den glastaklucka vilket var väldigt ovanligt på den tiden. Jag undrar om det är original. Dessutom har den plysch-klädsel vilket är ännu ovanligare på denna bil. Nästan alla har läder, vilket börjar se ganska tråkigt ut med åren. |
|
| Kanon, tusen tack för din input. I övrigt vill jag tillägga att det är roliga att det händer att jag ser bilar på blocket som kostade ca 100.000 mindre för ca 8 år sen. Fin utveckling :) Grattis till er alla som har en 8-serie hemma i garaget. | |
|
Det ser ut som att innertaket hänger? Jag tror inte den har glastak, det är nog bara öppet på bilden. I mina ögon ser det ut som en bil i bruksskick med över 20.000 mil på mätaren med ganska låg utrustningsnivå. Inget fel med det men 170 tusen för en E31 som säkert behöver lite småfix blir snabbt ännu dyrare. Jag skulle nog lägga till en slant och köpa en riktigt fin bil av en entusiast. |
|
| Granathen: Det är nog inte alls omöjligt att det är öppet på bilden, jag såg nog bara fel. Jag trodde nämligen inte det fanns på E31. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.