|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har stött på ett underligt bekymmer med bilen. Den bakre vindrutetorkaren går till sitt yttersta läge och stannar där. När den stängs av så går den tillbaka efter några minuter. Om spolarvätska används så fungerar den som vanligt. Motorn verkar fungera, kan det vara något relä? | |
|
Om du öppnar glasrutan, kan du då röra torkararmen helt lätt över hela arbetsområdet? Om inte så har du svaret där. // Magnus |
|
|
Tack för svaret. Har testat detta, armen löper fint i hela utslaget. |
|
|
Har just fått samma på min. Motorn har stannat i klockan 10-läge. Körde med spolvätska och då körde den med typ en halvminuts delay, för att stanna i det läget. Som kombination till detta har förstås shoppingluckan kärvat så jag inte kan öppna den. Detta tror jag beror på fukt, även om sista tidens värme borde ordnat det... Några tips? |
|
|
Har du prövat att smörja upp hela mekanismen? Med tiden blir det ju en jäkla massa skit och elände där bak och till slut kärvar det ihop. Så var det iaf på min, smorde upp men tog inte isär, och det funkade fint men det har börjat kärva igen så man måste nog plocka ner det hele och se till att det är riktigt rent och fint. Niklas Fransosen |
|
|
Sprutade in 5-56 och fick mer liv i torkaren för en månad sedan drygt, men nu är den stendöd. Jobbigt när man inte kan öppna shoppingluckan dock... |
|
| Ska testa att smörja upp i helgen. Får se om det fungerar :) | |
|
Fransosen, du hade rätt med att man behövde smörja upp. Jag visste inte hur lätt armen skulle löpa men när jag plockade isär visade det sig att allt var igenrostat. Nu är det uppsmort och armen går riktigt fint över rutan. Detta löste tyvärr inte problemet helt, men armen går tillbaka aningen snabbare än tidigare. Men när man kör med spolarvätska så går armen fint över rutan utsn problem. |
|
| Satte mig i bilen nu och den fungerade hur bra som helst under någon minut sen stannade den igen... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.