|
|
|
|---|---|
|
Fått luftjädring ur funktion på min E39 528. Har varit så ibland förut att meddelandet kommit upp men sen försvunnit efter omstart. Men nu permanent. Hållit sig uppe i ett par månader men nu börjat sjunka ner lite. Har kollat kompressorn och relät, tvångsmatade relät och kompressorn startar men verkar inte pumpa upp på det sättet. Vad brukar va felen på dessa system vad bör jag kolla härnäst? Kan man lura den så man får i luft i bälgarna igen på något sätt? Tack på förhand | |
|
Ingen som har någon hjälp att ge? Hur man kan lura i luft eller vad jag bör kolla härnäst? |
|
| Brukar väl vara luftbälgarna som läker. Eller fick du inte något tryck bör du tvångskörde kompressorn? | |
|
Bälgarna är nya och den har hållit luften väldigt länge trots meddelandet om att systemet är ur funktion. Jag la ström via relät och då gick kompressorn igång men vet inte om den kanske behöver ha mer signaler innan den släpper på luft in till bälgarna? Så bälgarna är nya och hela, inget läckage på ledningar, kompressorn är hel, relät verkar helt. Kan ett dåligt batteri få systemet att felmeddela? |
|
|
Dåligt batteri kan få det mesta att spöka jag erfarit och läst. Men får dubbars felmeddelande eller har du även fysiska solklara problem? |
|
| Förutom kompressor, relä och bälgar så sitter det väl ett ventilpaket också som kan krångla. Om du tex lastar ur bilen ska väl ventilpaketet släppa ut lite luft. | |
|
Felmeddelande och ingen funktion av systemet. Kopplade nu in Inpa och försökte få kontakt men då hittar den inte modulen. Förmodligen den som är trasig då kanske. Men har letat efter modul som en tok nu men hittar ingen. Så är det någon som har en sådan modul som fungerar liggande och skräpar så behöver jag köpa en sån :-) |
|
|
Bytt modulen men fortfarande inget liv i systemet. Inpa har fortfarande ingen kontakt med styrdon trots byte till nytt. :/ |
|
|
Systemet innehåller även en sån här "Air Pressure Accumulator With Pipe OEM 37126752287" den kan ju oxå läcka |
|
|
Ingenting läcker systemet är ur funktion och jag kan inte få kontakt med styrdonet via Inpa. Styrdonet är bytt till ett annat, kollat relä, säkringar, kompressorn går via direktström från batteriet. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Vanligaste felet på E39T är att kablarna till nivåsensorerna bak skavs sönder pga idiotisk dragning ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.