AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
676

Värde på en Alpina B12 5.0 -93?

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Jag postar detta inlägg här i stället för på värdering, ni Alpina-kunniga har väl bättre koll på detta.

Jag tittade på en Alpina B12 E32 för ett par veckor sedan. Vad får man betala för en sådan? Det var en diamantsvart -93 med det mesta i utrusting. Den hade gått 21.000 mil, och det saknades servicebok, pga. oklarheter med ägare osv. Skicket var fint föruton lite rost längst fram på huven pga. ej bättrade stenskott. Inredningen i svart sportskinn var som ny. Det satt orginal 17" Alipna fälgar på den som var i fint skick. Bilen gick som ett spjut, helt klart bättre än en vanlig 750, och provturen visade inte på några defekter, förutom att Ac:n var tom.

Vad tror ni att detta monster har för värde? Tyvärr har jag inte pengar att köpa den, men det kan ändå vara roligt att veta lite mer om den. Det kan inte finnas många i Sverige, eller?
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Det finns förstås så många infallsvinklar att ta ställning till att det är omöjligt att träffa rätt riktpris. Men en snabb koll på den tyska begagnatmarknaden visar på priser mellan 160' - 244'

Med tanke på de till flertalet frågetecken som finns hos den aktuella bilen kanske riktpriset ligger någonstans under 160'

MVH KJELLE
B1
365
B10Tobbe
3-serie GT -18
M4 -14
Kjelle har nog kollat på B12 Coupén, dvs 8-serien. Det här var ju en E32, 7-serie, så då blir prisbilden helt annorlunda. 50-75000 är nog det som gäller för en sådan.
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
50-75 lät lite mer rimligt än c:a 150.000 kr. Säljaren snackade något om runt 120.000 för den bilen jag tittade på, det verkar vara alldeles för dyrt då med andra ord, i synnerhet eftersom det fanns en del brister i skicket.
Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
Håller med om att cirka 60-70.000 låter bra, om bilen är i fint skick.

Är bilen i extremt fint skick, med full servicebok och lågt (verifierat) miltal samt fullutrustad, så kan den betinga mer. Vet dylika bilar som gått för 180.000 kr till rätt köpare.

-( ALPINA POWER )-

MVH Alecci
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.