AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
877

ABS varningslampa

Fr
2
Fredrik Andersson
Bmw E93 330D-10
Bil. Bmw E93
Hej, Jag har en konstant ABS-varningslampa (inklusive däcktryck). Diagnostiserad som fel på bakre höger sensor. Har bytt abs-sensor +rengjort absring, men felet kunde inte raderas. Jag har mätt både gamla o den nya sensorn och båda ger korrekt Ohm-motstånd, men felet kunde fortfarande inte att raderas. Mätt att det är ström fram till sensor. Någon?
/ Fredrik
To
45
Tommy54
320i -06
520i -93
Hade liknande problem i vintras. Prövade först att byta givare bak. Rengjorde därefter kuggkransarna så gått det gick och shimsade ut ABS-givarna med tunna brickor. Efter det så har det fungerat som det ska och inga fler varningslampor har visats sedan dess.

Finns numera ABS-ringar att köpa separat om man inte vill köpa kompletta drivaxlar.
js
1.930
jsn
i5 m60 -24
Slocknar lampan om du startar bilen men står still tills alla lampor skall släckas? Och tänds den sedan när du väl kör iväg?
Eller tänds den och fortsätter lysa konstant så fort du startar bilen?
Vilka felkoder har du?
Fr
2
Fredrik Andersson
Bmw E93 330D-10
Ska testa att byta abs-ringen, varningslampor lyser konstant hela tiden. Felkod. Något med strömmatning till abs , men har 12 volt till givare även mätt med ohm mätare och där har jag signal
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.