|
|
|
|---|---|
|
520D f10 2010, Följande på displayen; Detaljerad info Bränsletillförsel Full drivkraft inte tillgänglig Kör försiktigt. Hände ett par ggr vid start av bilen. Sedan dog motorn under körning. Gick ej att starta. Verkstad - Bytt bränslefilter. Kollat spridare. Bilen igång några ggr nu samma meddelande igen, startar inte. Felkoder: 26CF00 Reglering av bränslematningstryck; Bränslematningstryck för lågt, positiv regelavvikelse. 24F700 Bränslefiltervärmare, aktivering; Avbrott | |
| Tacksam för alla bra svar. Får bogsera till Bmw Solna på måndag. (hade tänkt åka till Finland nästa fredag,,,,) | |
|
Den första felkoden: Kan du höra om pumpen i tanken går några sek med tändning på? Kan vara att pumpen i tanken bara går ibland eftersom bilen stannade. Den andra felkoden: Värmaren som sitter på bränslefiltret under bilen, glömde verkstan att ansluta den elektriska kontakten vid bränslefilterbytet? FAF |
|
|
Den första felkoden: Kan du höra om pumpen i tanken går några sek med tändning på? Kan vara att pumpen i tanken bara går ibland eftersom bilen stannade. Jag har så dålig hörsel men jag får tipsa Solna om det. Den andra felkoden: Värmaren som sitter på bränslefiltret under bilen, glömde verkstan att ansluta den elektriska kontakten vid bränslefilterbytet? Som jag förstod fanns koden redan tidigare. Försvann men återkom. |
|
|
BMW verkstan har kommit fram till att det är pumpen i tanken som byts ut.. 13 tusen + moms, Hoppas bara att det är rätt medicin! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.