AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.979

Bränsletillförsel / 520d Startar inte

ja
67
jartsu05
520 D 2010
520D f10 2010, Följande på displayen;
Detaljerad info
Bränsletillförsel

Full drivkraft inte tillgänglig
Kör försiktigt.

Hände ett par ggr vid start av bilen. Sedan dog motorn under körning. Gick ej att starta. Verkstad - Bytt bränslefilter. Kollat spridare. Bilen igång några ggr nu samma meddelande igen, startar inte.
Felkoder:
26CF00 Reglering av bränslematningstryck; Bränslematningstryck för lågt, positiv regelavvikelse.
24F700 Bränslefiltervärmare, aktivering; Avbrott

ja
67
jartsu05
520 D 2010
Tacksam för alla bra svar. Får bogsera till Bmw Solna på måndag. (hade tänkt åka till Finland nästa fredag,,,,)
FA
1.429
FAF
X4 30d -16
Den första felkoden: Kan du höra om pumpen i tanken går några sek med tändning på? Kan vara att pumpen i tanken bara går ibland eftersom bilen stannade.

Den andra felkoden: Värmaren som sitter på bränslefiltret under bilen, glömde verkstan att ansluta den elektriska kontakten vid bränslefilterbytet?

FAF
ja
67
jartsu05
520 D 2010
Den första felkoden: Kan du höra om pumpen i tanken går några sek med tändning på? Kan vara att pumpen i tanken bara går ibland eftersom bilen stannade.
Jag har så dålig hörsel men jag får tipsa Solna om det.

Den andra felkoden: Värmaren som sitter på bränslefiltret under bilen, glömde verkstan att ansluta den elektriska kontakten vid bränslefilterbytet?
Som jag förstod fanns koden redan tidigare. Försvann men återkom.
ja
67
jartsu05
520 D 2010
BMW verkstan har kommit fram till att det är pumpen i tanken som byts ut..
13 tusen + moms, Hoppas bara att det är rätt medicin!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.