|
|
|
|---|---|
| Jag har en 525i e61 2004 som säger att jag ska byta tändstift om 100 mil. Tänkte byta dom själv och undrar om ni vet vad för typ av tändstift man ska ha.Läste om ngk , eller någon som har erfarenhet? | |
|
Bosch FGR7DQP eller NGK BKR6EQUP enligt realoem.com. Finns även kompatibla Champion, Denso, Beru osv. Produktnummer: 12120037607 |
|
| Tackar, det blir nog ngk då, läst mycket bra om dom. :) | |
![]() 13.403 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Stämmer det som sagts, du har en M54 och den generella synen på detta forum är att det fungerar bäst med NGK BKR6EQUP (Bosch FGR7DQP fungerar också men de flesta verkar rekommendera NGK i första hand). |
| Tackar. Beställde hem 6st NGK | |
|
Min personliga erfarenhet är att i just detta fallet är Bosch-stiften strået vassare än NGK - har provat båda varianterna i M52tu och M54 - i båda motorerna gick motorn lite mjukare och bättre med Bosch-stiften. Men de gick bra med NGK också och skillnaden var inte jättestor... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Ska se hur det går med nkg. Ingen fara byta dom utomhus va? Så länge man inte får ner skit där 😀 | |
|
Det går säkert bra - det är ju ett av alternativen som monterades på fabriken... Så länge du inte tappar ner saker i cylindern går det utmärkt att byta utomhus. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Mitt minne är att det där är en operation man absolut kan göra utomhus utan några speciella verktyg. Plocka bort spolarna och kolla så det inte står massor av olja runt stiften, i så fall utökas jobbet till att byta packningen under ventilkåpan. // Magnus |
|
| Tack får nog stiften imorrn, får byta på tomten. Packningen är hel är däremot nån annan som läcker lite och idriven varnar för lite olja fast det är nästan fullt :/ | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.