AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
8.428

Spotify under BMW apps. F10 -15

Sida 2 av 2
La
720
Lasse Eklunda
530xDA Sedan -15
Z4M Coupe -07
523i LCI Sedan -07
Corvette Bigblock -72
Skivkonvolut kommer upp både via BT och USB. Kör Iphone, så det kan ju vara annat på Android.

fe
1.676
ferlin
Audi Q8 e-tron
Meckar i en 530xi E61 och en 320d -07 (EPA)
Skillnad på Android och iOS, dotterns iPhone visar Album art men inte min Samsung S9 med Android 9. Testat ändra AVRCP, ingen skillnad. Bedrövligt...
La
720
Lasse Eklunda
530xDA Sedan -15
Z4M Coupe -07
523i LCI Sedan -07
Corvette Bigblock -72
Fick svar idag, men det var ju inte till nån direkt hjälp. De flesta lär väl ha slagit på automatisk uppdatering i Apples App store, bl.a. jag.

"Tack för ditt mail.

Har du uppdaterat din spotify app, din BMW connected app och din IOS på din iphone?
Detta behövs göras för bättre uppkoppling mot spotify. Spotify är en partnertjänst av oss och är tyvärr inte fullt supportat.

Vi jobbar i dagsläget på ett bättre samarbete med spotify men när detta är klart vet man tyvärr inte än. För mer information rekommenderar vi dig att skriva upp dig på vårt nyhetsbrev på www.bmw.se/nyheter."

Frekeventa uppdateringar av Spotify i AppStore de senaste veckorna, senast idag...hoppas dom ordnar till det där!
Bumpar denna igen.

Någon som vet en lösning? Det står och snurrar fortsatt för mig och jag måste gå tillbaka och sedan klocka på "senast spelat" återigen - då fungerar det. Lätt irriterande.
Klocka = klicka
no
217
nogren
X3 30d -19
Jag har gett upp.
Efter senaste iOS generationens förbättringar runt CarPlay, så kör jag nu det för Spotify och telefonerande, och iDrive för nav. Funkar bra samtidigt nu, och man behöver inte konfigurera eller mixtra om något emellan varven.
Cy
62
Cygnus
330e - 21
Hej,

Tipsar om nedan instruktionsvideo för att få det att fungera med Spotify och Android!

Sc
147
Scarface
530I M-Sport 2003
M550i 2018
Cygnus, tack för länken till instruktionsvideon, funkar klockrent.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.