|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Spotify under BMW apps. Tycker funktionen är ytterst bökig och inkonsekvent. Man är tvungen att varje gång sätta i USB kabeln, starta BMWs Apps för att bilen ska hitta Iphone och sen starta Spotify appen i telefonen. 20% av gångerna får man då upp Spotify med full funktion och kan välja listor m.m. (Såsom jag vill ha det), men i 80% av fallen kommer man in i nåt halvläge där man bara kan välja föregående eller nästa låt?! Nån som har bra tips hur man får till detta? Drömmen vore att köra allt över blåtand. Har provat att tanka ner senaste programuppdatering, men den accepterar inte bilen. Har mediaversion MN-003.013.001. BMWn är en 2015-års F10 530D med dessa "media features", om det har någon betydelse: Driving Assistant Plus S5ATA Navigation system Professional S609A Head-up display S610A Harman/Kardon Surround Sound system S688A Area-Code 2 for DVD S698A Intelligent emergency SOS call S6ACA Teleservices S6AEA Connected Drive Services S6AKA Real-Time Traffic Information S6AMA Remote Services S6APA Convenience phone, expanded Smartphone S6NSA Language version Swedish S6S4A Traffic Information S6UHA Multifunctional instrument display S6WBA | |
|
Jag har en M2 2017. Använder Android och det är liknande problem där. Fungerar som det ska som en APP i ca 60% med visning/val av låtar etc. Men många gånger blir det "vanlig" enkel blåtand. |
|
|
Jag gick över till Apple Music, fungerar klockrent med USB kabel, då slipper man hålla på med bmw apps. Plugg&play med album art, spellistor och röststyrning. |
|
|
Jag tror det beror på att du blivit utloggad ur din BMW Connected-app. Om du loggar in igen så tror jag du kommer se att det funkar. |
|
|
BMW connect appen är också lustig, Alexander. Jag är inloggad, men den fortsätter skicka "startar klimattimer" och har gjort så i flera dagar. Har t.o.m. startat om IOS häromdagen då IOS v11.4.1 kom, men samma "hängning" fortsätter. Apple music. Gillar Spotify som pass mycket, så jag tror inte jag vill släppa det, tyvärr. Har de utvecklat en Spotify app i Connect, måste de väl se till att den fungerar också, tycker man. |
|
|
Radera appen och installera den igen. På min 228 så är det alltid connected-appen som loggat ur när Spotify krånglar. Jag tycker generellt att det är lite krångligt även när det funkar, så jag lyssnar hellre på radio bara. Dessutom har jag märkt ett par gånger att när man lyssnar på spotify, kör på navigation och det ringer samtidigt så kan navi-datorn få spunk. |
|
|
Man måste minimera och sedan maximera (dvs klicka på ikonen på hemskärmen) Spotify-appen igen på iphonen för att stereon och appen ska kunna leverera full funktionalitet. Det ska dyka upp en BMW-logga i Spotify på iphonen när sammankopplingen är klar. Jag har en gammal iphone som ligger i armstödet med kabeln inkopplad hela tiden men måste ändå minimera och sedan maximera Spotify för att det ska funka fullt ut. |
|
|
@Alexander Tog bort och installerade om connected appen. Då hade den lugnat ner sig. Provade sen att starta klimattimer igen och nu har den skickat till fordon sen igår vid 6-tiden... håller fortfarande på. @Bluescreen Jag brukar t.o.m döda appen (2x hemknapp och skjuta spotify uppåt), men kommer i alla fall inte logga var gång. Varit in på BMW och hade tydligen inte sista version i bilen. Om det var multimedia eller något annat visste han dock inte. Ska ringa app supporten istället. |
|
|
Hej, problem med att få igång Spotify och mailade BMW och klagade. Fick detta till svar. Bara att hålla tummarna. BMW och Spotify samt Amazon Music har vi haft en korrespondens med angående detta tekniska problem som har uppkommit. I slutet av Februari så ska Spotify & Amazon music släppa en uppdatering för sin applikation, förhoppningsvis så ska det fungera efter denna uppdatering. Vänligen återkom ifall problemet kvarstår efter denna uppdatering är gjord via Google Play eller Appstore. Ha en fortsatt trevlig dag, Best regards / Med vänliga hälsningar Reimon -------------------------------------------------------- BMW Group Sverige Kundservice Vetenskapsvägen 10 Box 794 SE - 191 27 Sollentuna Telefon: +46 200 22 82 00 Mail: se.kundsupport@bmwgroup.com |
|
| Spotify har en magisk förmåga att laga sönder det som redan fungerar. Har funderat på att stänga av automatisk uppdatering på den appen just för att den så ofta förstör sig själv, och då framför allt integrationen med bilen. Låter bra att det kommer en uppdatering snart och framför allt att BMW försöker synka med dom. Tack för uppdatering, Lasse! | |
| Spotify har enligt uppgift en hel uppsättning BMW elektronik från en bil i testlabbet, för att kunna testköra .. men förmodligen är det för många kombinationer av hårdvara och firmware från BMW för att kunna täcka in allt. | |
| Jag har också en massa problem som uppkommit sista tiden, ser Spotify loggan och står bara och snurrar när jag trycker på den. Samma sak när jag ska ha fram spellistor. Otroligt irriterande. | |
| Började funka igen idag efter app uppdatering (iOS), på iDrive 6 ... | |
| Fungerar det för alla här nu? | |
|
Står bara och snurrar när jag väljer "senast spelat" och så måste jag gå ur och in igen. Kan det vara kabeln? |
|
| Det är samma för mig sedan en tid tillbaka. Sjukt störigt. | |
| Ja, det är något lurt. Går igång om jag startar Spotify på mobilen. Då går den att styra vis iDrive | |
|
Intressant tråd kring just problemet med Album art i skärmen. Tänk att det ska vara så svårt att få något att fungera via bluetooth som redan har fungerat men inte längre? Hittade denna post på Spotify:s tråd om problemet. Någon som testat? Har kollat samma inställningar i min S10+, och där ligger jag på version 1.4, men kan öka den till 1.6. "Hagge Newbie 2018-11-04 03:49 PM When my Xperia XZ2 Compact was upgraded to Android 9 the problem was solved. I have activated "Developer Alternative" and I recognized that the AVRCP versions for Bluetooth now ranges from 1.3 up to 1.6. I'm using version 1.4 and now all metadata are displayed. This function has been gone for me since Android was updated to version 6 and is then suddenly back with version 9. Strange it is! I have a Honda CR-V from early 2015, probably built during 2014." Enligt honom så funkar det iaf i en CR-V. Kanske även en BMW? Jag har själv en F11 med Navi men kör alltid splitscreen, så jag tror inte det syns någon album art då. Jag ska testa det i kväll tänkte jag.. |
|
| Vilken kabel behöver man för iPhoneXS för att fungera med Spotify/Apple för att ser Playslists etc? Jag har en 2014 F10 M5. | |
|
Tjena, Såg att Spotify släppt en ny version till Iphone, då BMW hade sagt att detta kunde fixa felet (se inlägg från 20/2 ovan) gick jag ut i bilen och testade igen. Mailat följande till BMW nu: Hej, Såg att Spotify hade släppt en ny version till Iphone, som ni väntat på enligt nedan, så jag gick ut och provade och satt i USB kabeln. Bilen hittar mobilen och ber att man ska starta appen. Till skillnad emot tidigare så märken inte bilen av att Spotify appen startas, utan står bara kvar på samma ställe. Tidigare märkte den av att Spotify appen startades, men laddade inte eran “del”, så att man kunde välja spellistor et.c Att köra mobilen via blåtand och bara kunna välja framåt/bakåt samt se skivkonvolut går fortfarande, som tur är. När ska ni ta tag i detta? Man förväntar sig snabb åtgärd då jag hittills räknat BMW som premium.. Ska man inte göra det längre? @Schrink. Jag har bara tagit en Lightning-USB kabel av bättre kvalité och anslutit i mittenfacket. |
|
| Men vänta lite nu, Lasse, har du fått skivkonvolut via bluetooth? Jag kör Android 9 och har kört 8 innan dess utan att få det att funka. Jag får testa med kabel imorgon känner jag... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.