|
|
|
|---|---|
Danne Umeå |
Tjena Växelspaken på min e90 har börjat sett sina bästa dagar. Ett enormt glapp och spaken känns helt sladdrig Är det bara plastkulan som sitter i koppen längst ner på växelspaken som behöver bytas för att komma tillrätta med det |
Danne Umeå |
Länk Nummer 7 på bilden. Eller behöver man ta ut hela växelföraren och byta alla bussningar? |
![]() 13.394 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
#7 brukar inte vara den största källan till glapp (såvida inte #7 har smulats sönder eller plötsligt gått sönder - man kan få en del ledtrådar om vad det kan vara genom att fundera på hur felet uppkommit). Glapp mellan #11 och #9 samt glapp #6 och #9 brukar vara de stora kontributörerna, samt såklart även #5. Om #2 är murkna så ger det också en försämring. |
|
som slangen skriver, stora bussningen gör kanske hälften om spaken är mycket sladdrig. jag har bytt stora bussningen på flera bilar och det blir bättre men absolut inte utan glapp. sist bytte jag också till M-spak vilket hjälpte till ytterligare |
|
Danne Umeå |
Tack för svaren. Har ni några tips på var man köper ett komplett kit med bussningar billigt? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.