AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
785

Utrustning på 3-serie GT -2014 ?

Ja
8
Jasägarn
335d GT -14
Hej ! Hur vet man vad det sitter för utrustning på bilen ? Funderar på att byta bromsar och det är "m-paket" på men hur vet man exakt ? Finns det nån meny där man kan gå in och titta ?

Kör hellre om i en ful bil än blir omkörd i en snygg !
js
1.929
jsn
i5 m60 -24
Välkommen hit!
Titta på tex BMWvin.com, finns flera sådana sidor.
Ja
8
Jasägarn
335d GT -14
Tackar ! Trodde inte jag skulle behöva bli medlem här så snabbt men har ju lite frågor om ett alldeles nytt bilmärke (för mig :-). Vad gäller bromsarna så står det inget speciellt angående dessa. Det enda jag får fram är att det är ”P337A M Sports Package” på bilen. Innebär detta att bromsarna/skivorna är större än 335d original ? När jag söker med mitt reg-nr på olika reservdels-siter får jag fram flera olika storlekar på skivor (olika diametrar och tjocklekar) beroende på paket på bilen. Skall jag utgå från att jag har ”sportchassi” och ”M-teknik” och bara räkna med att dessa delar passar på bilen ?
Inga större M bromsar på din bil. Då hade du haft option M sportbromsar.

Ja
8
Jasägarn
335d GT -14
Tack för hjälpen. Det är tydligen 340/30 fram och 330/20 bak. Vad jag förstår finns det tre varianter på bilen, Standard, Sport och M-paket och jag har (väl ?) sport, eller är 340 "standard" på 335 ? ( fastän bilen är helt fullgaddad med m-skyltar... ). F.ö. är det ju helt nipprigt att beställa rätt grejjer på nätet. Exempel på vad som "Autodoc" rekommenderar att köpa till 335-14 nedan:

FRAMAXEL (mm diam)
312, 330, 340, 370
Autodocs kommentar = ”Ingen eller Standard-bromsar”:
330, 340
Autodocs kommentar = ”Utan Sport-, M-, eller Performance-bromsar”:
340, 370
Autodocs kommentar = ”Med Sport-bromsar eller M-sport”:

Edit: Inte helt lätt att beställa rätt bromsar när det är såhär luddit…
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.