|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Hur vet man vad det sitter för utrustning på bilen ? Funderar på att byta bromsar och det är "m-paket" på men hur vet man exakt ? Finns det nån meny där man kan gå in och titta ? Kör hellre om i en ful bil än blir omkörd i en snygg ! | |
|
Välkommen hit! Titta på tex BMWvin.com, finns flera sådana sidor. |
|
| Tackar ! Trodde inte jag skulle behöva bli medlem här så snabbt men har ju lite frågor om ett alldeles nytt bilmärke (för mig :-). Vad gäller bromsarna så står det inget speciellt angående dessa. Det enda jag får fram är att det är ”P337A M Sports Package” på bilen. Innebär detta att bromsarna/skivorna är större än 335d original ? När jag söker med mitt reg-nr på olika reservdels-siter får jag fram flera olika storlekar på skivor (olika diametrar och tjocklekar) beroende på paket på bilen. Skall jag utgå från att jag har ”sportchassi” och ”M-teknik” och bara räkna med att dessa delar passar på bilen ? | |
|
Inga större M bromsar på din bil. Då hade du haft option M sportbromsar. |
|
|
Tack för hjälpen. Det är tydligen 340/30 fram och 330/20 bak. Vad jag förstår finns det tre varianter på bilen, Standard, Sport och M-paket och jag har (väl ?) sport, eller är 340 "standard" på 335 ? ( fastän bilen är helt fullgaddad med m-skyltar... ). F.ö. är det ju helt nipprigt att beställa rätt grejjer på nätet. Exempel på vad som "Autodoc" rekommenderar att köpa till 335-14 nedan: FRAMAXEL (mm diam) 312, 330, 340, 370 Autodocs kommentar = ”Ingen eller Standard-bromsar”: 330, 340 Autodocs kommentar = ”Utan Sport-, M-, eller Performance-bromsar”: 340, 370 Autodocs kommentar = ”Med Sport-bromsar eller M-sport”: Edit: Inte helt lätt att beställa rätt bromsar när det är såhär luddit… |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.