AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.917

E46 Cab - värdering

Hb
187
Hbn
320iA Cab 2003
IX3 -23
Funderar lite på att ersätta cabben med en liten båt :-)

Har en entusiastägd 320 Cab Automat med 11.900 mil på mätaren (ej vinterkörd). Har ägt bilen ett antal år och den har bra historik.

Årsmodell 2003 (Facelift-modellen), silvergrå-metallic med svart skinn. Bara varit ute torra sommardagar och har resterande dagar stått i varmgarage.

Den är i ett fantastiskt fint skick, helt rostfri. Inga skador på kaross eller inredning. Jag har bytt ut mycket i förebyggande syfte som trevliga vinterprojekt. Exempelvis hela kylsystemet, nya länkarmar och bussningar i framvagnen, renoverad VANOS samt ny topplockspackning. Nyrenoverade fälgar (Style 68) med nya däck. Renoverade av firma, så de är i nyskick. Uppgraderad stereo samt högtalare m.m

Nyservad (oja, filter, tändstift, bromsvätska), nybesiktigad och nyskattad.

Jag har lagt ned alldeles för mycket tid och pengar på bilen som förmodligen inte kommer att betala tillbaka sig, så jag är lite osäker på försäljning. Vad tror ni ett slutpris kan landa på?
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Det ligger ju fyra 320 cab 03 ute på bytbil. De ligger mellan 69 000 kr för en med 11 500 mil, till 129 000 för en med 7 700 mil.

Testa och sätt ut den för 89 000 och skriv hur välvårdad och fin den är och ägd av entusiast - om du betraktar dig som en sådan. Ta lite bilder på det fixade motorrummet, detaljbilder på fälgarna och så så folk ser hur fin den är.

Sätter du ut den för 89 000 så lär du nog dock knappast få mer än 79 000 kr. Vem vet? Lycka till.

em
906
em3
M3 cab -03
Lägg ut några bilder här på forumet, kan knappast skada, eller? Kanske den går iväg på en gång....

em3
Hb
187
Hbn
320iA Cab 2003
IX3 -23
Tack! Har själv funderat på 85.000 som annonspris, självklart lite prutmån på det.

Blir det försäljning så lägger jag ut några bilder här i tråden också!
Det ligger massvis med E46-cabbar på blocket, en del har varit med mer eller mindre hela säsongen. Tror tyvärr du måste lägga dig i nedre prisspannet för att få bilen såld även om den är fin. Tror det är svårt att få ut dom där sista extra kronorna för en riktigt fin bil. För högt utgångspris kommer bara att sluta med noll intresse på annonsen.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Det verkar ligga en hel del ute som sagt och ska man ha maximalt betalt för en cab, bör man nog sälja den på våren/försommaren.

Pris är alltid svårt när det gäller lite mer "entusiastbilar" då priset kan styras av tillfällen då "rätt köpare" hittar "rätt bil".
Det är nog bara att lägga ut och se hur stor responsen blir vid ditt begärda pris...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Hb
187
Hbn
320iA Cab 2003
IX3 -23
Hmm, kikade på Blocket och som du säger så ligger där en hel del cabbar. Sover nog på saken tills nästa år (vår). Får försöka hålla mig ifrån något dyrt vinterprojekt bara som inte betalar tillbaka sig :-)
Hb
187
Hbn
320iA Cab 2003
IX3 -23
Här kommer några bilder i alla fall:

Länk

Länk

Länk

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.