AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
780

AC krånglar X5 -06

al
22
albert 3
X5 3.0D -06
Hej
Bilen kyler bara när jag bromsar!
Kar kollat så det finns gas.

Wa
596
Waterlily
BMW 530dx Touring -11
Hur är det vid motorbroms pch vid tomgång?

Om du står stilla är det skillnad mellsn att du trycker på bromsen eller ej.

Några lösryckta funderingar.

Många bilmodeller kopplar bort kylningen vid kraftig accelerstion och/eller gasen i botten för att inte kompressorn ska stjäla effekt från motorn. Min tanke är att din bil tror stt du gasar på kraftigt fast du nte gör det. Kanske systemet känner av att du bromsar och låter då motorn bli mer belastad genom stt koppla in kompressorn.

Som sagt bara några tankar som slog mig.

Vänligen Näckrosen

I rather go ponding
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
HUR har du kollat att det är (tillräckligt med) gas i systemet?

Låter som det är låg nivå och att gasen som är i vätskeform skvalpar fram till kompressorn när du bromsar...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
al
22
albert 3
X5 3.0D -06
Ska testa hur den reagerar på tomgång o bromsa imorgon.
Hur jag vet att det finns gas! Jo jag fyllde den för två månader sedan, tre år sedan sist. Fungerat perfekt tills nu, när vi kom ner till Italien. Hittar en verkstad som pumpar ur o fyller på igen och säjer att det var rätt volym i. Nu har vi åkt vidare till Kroatien, kan lägga till att den funkar i vänstersväng. Och nu blev det ännu mer spännande! Stängde av bilen fem minuter, sen ville den inte starta bara malde utan att tända. Väntade en halvtimma då startade direkt🤔

al
22
albert 3
X5 3.0D -06
Idag funkade den perfekt en timme! Sen började den krångla, så det är någon givare som spökar. Ska ta bort batterikabeln o se om det hjälper.

al
22
albert 3
X5 3.0D -06
Nu är problemet löst! upptäckte när vi kommit hem att stolsvärmen inte fungerar.
lämnar in bilen dom tar bort felkoder och allt fungerar som det ska. Hämtar hem bilen funkar felfritt tills nästa dag! ingen AC o ingen stolsvärme. Till saken hör att jag är 1,98 lång och mekanikern är kortare så jag kör fram stolen och då funkar både AC och stolsvärme. så nu blir det att kolla anslutningar till stolen.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.