|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har fått ett problem efter att jag bytte stötdämpare och fjädrar på min 320i Touring -89. Satte dit Weitec 40/40 från Bildelsimp. Först passade inte den stora muttern som håller fast själva stötdämparen, den gick inte på helt enkelt. Jämförde då med mina gamla dämpare, och dom var lite avfasade så muttern skulle gå på. Tänkte inte mer på det utan fräste bort lite på muttrarna så dom gick på. Så till det problemet som uppstod efter bytet. När jag svänger åt nåt hål knakar och smäller det, samt att bilen drar åt det håll man senast svängde åt. Tror mig kunna hänföra detta till att fjädrarna snurrar runt. För när man hissar upp bilen så att framhjulen går fritt, och sen tar och vrider på fjädrarna så snurrar dom fint, vilket dom väl inte borde. Även övre fjäderskålen snurrar. Har jag gjort nåt fel, eller har jag fått fel grejer. Har kollat lagren men dom verkar ok. | |
|
Hej, låter som om du har för långa dämpare. Om dämparen sitter fast som den ska så ska man inte kunna rubba fjädern när bilen är upphissad. Om du köpte dämparna i samband med fjädrarna så kan du klaga till bildelsimporten, dom borde veta vad som passar ihop. Vi gjorde en "lågprisvariant" på en polares bmw, han hade samma problem, så vi svarvade helt enkelt av kolvstången med 3cm, då satt fjädrarna fastlåsta. ///air, BMW Club Finland #2150 325:an -> Länk |
|
|
Du glömde väl inte fjäderbenslagrena? Mvh, Steaman |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.