|
|
|
|---|---|
| var ute och körde en sväng i dag helt plötsligt så tände sig laddningslampan , jag bytade generator för två månader sedan till en ny från biltema , tänke att jag får köra hem direkt så att jag slipper bli stående , när jag kom hen så öppnade jag motorhuven och gick och hämtade multimetern när jag kom till baka så va lampan slocken ,. vad kan detta ha varit | |
| ok ingen som haft detta fel . | |
|
Du bytte generator för att den var trasig? Du mätte spänningen, vad laddade den? --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Du var en otålig "bilmek" (enligt din profil)! ;) Det är nog en gammal hederlig felsökning som gäller - kan vara allt från kass generator till jordfel, andra elfel etc. etc...knepigt dock om det är ett intermittent fel - bara att vänta in nästa gång det blir strul och försöka fånga ögonblicket (ha en multimeter med i bilen förslagsvis). Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| som sagt eftersom jag inte hann och koppla på mätaren så vet jag inte om den laddade eller inte , ja jag är otålig det har varit lite för mycket nu med bilen , jag får göra som du sa att jag får ha med mätaren i bilen | |
|
Följde ny regulator med den nya generatorn eller flyttade du över den gamla? |
|
|
ja den följde med det är nytt alltihop , tog felkoder på den nu men inget som visade att den inte har laddat skumt ,men fick felkoder på bromsar 54 kortvarig störning och 7 hjulhastighetsgivare fram väster, växellådan 54 batterispänning och 18 kick-down kontakt, airbag 03 strömförsörjning, motor 215can;data fel från DDM/DDE ingen aning va de är för kod från motorn. |
|
|
Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.