AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
591

fel på laddningen

wi
74
wipwip
528ia touring 1997
var ute och körde en sväng i dag helt plötsligt så tände sig laddningslampan , jag bytade generator för två månader sedan till en ny från biltema , tänke att jag får köra hem direkt så att jag slipper bli stående , när jag kom hen så öppnade jag motorhuven och gick och hämtade multimetern när jag kom till baka så va lampan slocken ,. vad kan detta ha varit
wi
74
wipwip
528ia touring 1997
ok ingen som haft detta fel .
Visa användare
2.332
Sverige
130i E81 -08/09
M-sport
(325xi E90 -06 såld)
(323ti E36 -99 såld)
Du bytte generator för att den var trasig?

Du mätte spänningen, vad laddade den?

---
Det är bara döda fiskar som följer med strömmen.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Du var en otålig "bilmek" (enligt din profil)! ;)

Det är nog en gammal hederlig felsökning som gäller - kan vara allt från kass generator till jordfel, andra elfel etc. etc...knepigt dock om det är ett intermittent fel - bara att vänta in nästa gång det blir strul och försöka fånga ögonblicket (ha en multimeter med i bilen förslagsvis).

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
wi
74
wipwip
528ia touring 1997
som sagt eftersom jag inte hann och koppla på mätaren så vet jag inte om den laddade eller inte , ja jag är otålig det har varit lite för mycket nu med bilen , jag får göra som du sa att jag får ha med mätaren i bilen
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Följde ny regulator med den nya generatorn eller flyttade du över den gamla?

wi
74
wipwip
528ia touring 1997
ja den följde med det är nytt alltihop , tog felkoder på den nu men inget som visade att den inte har laddat skumt ,men fick felkoder på bromsar 54 kortvarig störning och 7 hjulhastighetsgivare fram väster, växellådan 54 batterispänning och 18 kick-down kontakt, airbag 03 strömförsörjning, motor 215can;data fel från DDM/DDE
ingen aning va de är för kod från motorn.
T3
400
T34
525i-07
Länk

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.