|
|
|
|---|---|
|
Hej har nyss bytt dessa på min bil , satte in lemförder .Tycker att den blivit stötigare i framvagnen och att man känner av vägens ojämnheter mer i styrningen . Vad är det som kan skilja mot original ? Har original vätska i de främre bussningarna och lemförder är solitt gummi ? Någon som vet ? Kan det vara skillnaden ! Tycker att den tappat en del i känsla !! | |
|
Lemförder är OEM-leverantör av dessa länkarmar...dvs. det är samma som du köper som BMW-originalreservdel... Har du gjort hjulinställning efter bytet? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Aha är det så Har köpt dem hos Mr Auto Vart lite nojig och hjärnan började spinna igång med massa ideer ! Ja då ska väl lemförder ha vätska i bussningarna också då ?? Äh det var kundmottagaren på firman jag bytte hos som nämnde att när de sätter in original behöver de inte göra hjulinställning surrade han om ! Med pirat menade han att c-c måttet kunde variera Svar på frågan nä nån inställning gjordes aldrig de menade att det inte skulle behövas !! Vilket verkar konstigt enligt mig ! |
|
| Du ska nog göra hjulinställning. Kan bli dyra däck-kostnader annars. | |
|
Man bör alltid göra hjulinställning när man bytt delar i bak- eller framvagnen som kan påverka geometrin! Så börja med en hjulinställning och se vad som händer. Vätska i dragstagsbussningarna har jag inte hört talas om, däremot i bakvagnsbryggans fyra stora bussningar i E39 touring (ej sedan) ska det vara vätska. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.