AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
826

Skärmavstånd F11 - M-Sport

Visa användare
28
j.a.h.strom
BMW X5 F15 30d M-Sport -14
BMW 325i E90 M-Sport - 09

Hej
Bytte frammfjädring till orginal m-sport på bilen. Hade en brusten fjäder och bytte därmed båda.
Nu är den väldigt hög framtill. Skärmavstånd är 40.5 cm från mitt nav. Trodde först dom hade lagt standardchassifjädrar men så var inte fallet. Vad har ni för mått på er M-sport ?
mått:
40.50cm fram
38.00 cm bak
Visa användare
439
525i
540i -18 G31 MHD steg1

Hej, nu är ju dina fjärde nya så de kommer att sätta sig någon cm.
Min 535xdT M-sport mättar 38,5cm fram

_-*-_*_-*-_*_-*-_
Lennart
Visa användare
439
525i
540i -18 G31 MHD steg1

Hej igen, kom på att min är ju en xdrive så den är lika hög som en bil utan M-paket. Vänta några dagar för att se om din bil sätter sig.

_-*-_*_-*-_*_-*-_
Lennart
Fram 365 mm
Bak 360 mm
F11 2017 M-sport
Visa användare
296
LGstar
F11 530da -16 M-sport
innovation edition
X-drive
night-vision
Led
EDC
softclose
stolvent
Fram 342 mm
Bak 387 mm
F11 2016 M-sport (Original)
Visa användare
296
LGstar
F11 530da -16 M-sport
innovation edition
X-drive
night-vision
Led
EDC
softclose
stolvent
Fram 40,2 cm
Bak 38,7 cm
F11 2016 M-sport (original)

mitt inlägg ovanför var fel detta gäller
Tjena!

Dum fråga kanske men hur plant underlag står bilen på? Jag var nämligen ute och mätte min precis då jag med tycker min är hög. Det skiljer en del från sida till sida trots jag tycker den står relativt plant, en uppfart med marksten. Visst, där är tendenser till hjulspår men absolut inga gropar eller förhöjningar.

Jag fick 398 hö fram, 390 hö bak och 387 vä fram, 387 vä bak. Mätte även till marken och fick intressant nog 722, 712 samt 702, 708?? Min är en M-sport med xDrive.

Jag påtalade detta med vid senaste service men fick till svar att allt var som det skulle. Fick inget svar på nåt specifikt mått heller.
Jämför jag med andra på gatan retar det mig alltid att min ser högre ut än de flesta så det hade varit intressant att få en korrekt värde att jämföra med..
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Om ni letar runt så finns alla mått här:
Länk

Har inte koll på exakt var dessa värden ligger, men jag vet att de finns där någonstans då jag har sett värden till E39 när jag letade efter dessa för några år sedan.
Där står också hur man ska mäta (kommer inte ihåg om bilen skulle vara nedlastad enligt spec. eller inte, men det står också...).

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Riktigt bra länk, tack för det Johan B.

För de som inte pallar leta själva så är länkarna specifikt för höjdmåtten nedan.

Fram: Länk

Bak: Länk

Mätguide här: Länk

Vad jag förstod ska bilen även vara lastad enligt "normal" för korrekt värde precis som Johan nämnde.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.