AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
27.163

När lanseras nya 1-serie?

Sida 9 av 11
pe
629
pellepirat
BMW X3 M40i -2018
MHD steg 2+
MHD Flexfuel
200 cells DP
spara vikt är bästa trim :) har alltid varit så ..om man tagit ut vad det finns i motorn.

ja lite löjligt är det nog.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Clubsport, vad mer ingår i paketet?
We
963
Weiman
118i M-Sport -24
Verkar vara lättare fälgar också, det har såklart större betydelse för accelerationen.

"Available from November 2019, its special 18‑inch M light-alloy wheels in Y-spoke design and the deletion of the storage package reduce vehicle weight by around ten kilograms. This results in a 0.1-second improvement in the car’s 0 to 100 km/h (62 mph) time, to 4.7 seconds. Added to which, the new M Performance package for the BMW 135i xDrive brings exterior mirror caps and exhaust tailpipes in a Black painted finish and a mesh-design BMW kidney grille in High-gloss Black with a surround painted in the same colour."

Länk
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Verkar som de lättare fälgarna och avsaknaden av förvaringspaketet tillsammans ger 10kg. Sen är det annan färg på backspeglarna, andra slutrör samt annorlunda njurar.

Inte direkt det grövsta artilleriet av M performance man kan tänka sig...
Grelle:
Man kan bara hoppas att paketet är väldigt lågt prissatt. Kommer man som jag från 4.4 sek så känns ju 4.7 väldigt mycket bättre än 4.8..

Räknade ut nya malus skatten som gäller från årsskiftet.
M135i xDrive landar på 8223 idag 5655.
330i landar på 5227 som en liten jämförelse..
Skulle vara intressant men en poll vilken bil folk skulle välja, det är ungefär samma pengar brutto på dom två..

M135:an i Storm Bay met från Autopowers reportage lär ju ha det paketet eftersom den har svart krom i njurarna och inte den där guld/bronze aktiga färgen som alla nya M Performance bilar har idag. Backspeglarna ser ju svarta ut dessutom.
Länk tycker att den ser rätt snygg ut i rött, i alla fall på bild
pe
629
pellepirat
BMW X3 M40i -2018
MHD steg 2+
MHD Flexfuel
200 cells DP

bmw_jerry:
Håller med, det ska bli kul när man ser den live. Tiden kanske är mogen för mig att prova någon helt annan färg än Estorilblå...
Den blir dock lite väl ljus i solljus, skulle vilja ha en mer mörkröd nyans. Helrätt med svarta fälgar dock!
pe
93
pege_76
Tesla Model 3
Snygg? Ja kanske som vilken småbil som helst kanske men inte som en BMW. Tyvärr har den ju tappat allt vad "BMW-proportioner" innebär. Man har ju i princip smetat på moderna BMW-attribut på en grunddesign som är långt från klassisk BMW-design.
pellepirat:
M Performance njurarna fullkomligt skriker KIA, BMW har blivit mer KIA än vad KIA själva är, det där var för magstarkt.
pe
629
pellepirat
BMW X3 M40i -2018
MHD steg 2+
MHD Flexfuel
200 cells DP
ja den är inte super snygg, men jag tror man "vänjer" sig efter en tid. I början var den skitful..nu är den bara ful :)

pege_76:
Men vad ska man göra då, inom några år har ju hela modellprogrammet fyllts upp av dessa groteska njurar..
Istället för att utveckla sitt eget dna så sänker dom sig till konkurenterna med framhjulsdrift och 4-cylindriga motorer... Allt för att spara pengar utan att vi konsumenter får en endaste krona i valuta för besparingen BMW gör?

Byta märke är inte aktuellt, dom enda som intresserar mig är Porsche och dom är lite väl dyra då jag köper fabriksnytt. Audi o Merca, gör bra och snygga bilar men inredningen faller mig inte alls i smaken, så då står man där om ett år med en ny BMW som inte ser klok ut framifrån...

Ska kika på nya 1:an i helgen men det lutar åt AMG 35 för min del.
pe
93
pege_76
Tesla Model 3
Ja nej vad man ska göra som kund kan man fundera över... supertrist tycker jag att även BMW sänker sig till att bli en i mängden. Är det rätt väg att gå? Ur ett kortsiktigt företagsperspektiv kanske men inte annars tror jag.
Vänja sig? Fronten ser ju bara grotesk ut! Någon som vant sig vid den numera fula X5-fronten, X7-fronten, 7-serien??? Jag kommer iaf aldrig att köpa en BMW med de hemska njurarna. Även om Audi försöker komma in i samma stim och även vissa Merca modeller. Men då väljer jag hellre en Volvo-modell. Jag är tacksam för min G30 och behåller den tillsvidare. Man blir ju orolig hur faceliften kommer att se ut på G30/31...

/Anders
Med känsla:
Säg såhär, jag ska provköra V60 o S60 i veckan, gillar jag dom även bakom ratten, ja då kan vi ha ett problem BMW..!

Mitt stora problem med nya ettan är fortfarande malusskatten, 8200 efter nyår på M135 är verkligen stark tobak.
Var och kollade på m135 lite snabbt igår. Blev en kort provsittning utan att provköra bilen. Har varit bmw frälst sen barnsben men måste säga att jag gillade bilen live. Var snyggare än på bild och faktiskt snyggare än den 3-serien den stor bredvid . Tänkte boka in provkörning under veckan för att se vad som hänt med körglädjen
Är det någon som vet om man få akustikrutor till denna modell?
Jag kan tyvärr inte hitta det när jag bygger på hemsidan.
Ska prova 120d i eftermiddag, ska bli kul.
Nån som vet en åf i Mellansverige som har M135 som demo?
Mina 2 närmaste har bara 118i och 120d. v-ås o e-tuna har jag kollat med.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.