|
Sida 7 av 11
|
|
|---|---|
|
Konfiguratorn är uppe: Länk |
|
|
Efter exakt 31 år med ett 15-tal BMW så har vi beställt en Mercedes CLA årsmodell 2020, bensin med 2 liters turbomotorn. Modern till tusen! Vi kollade också på Audi och BMW men Audi såg lite ålderstigna ut och BMW, vad håller de på med? Vill de sälja färre bilar? Missmodet kom direkt förutom när man kollade på 5-serien. Men det var ingen femma vi var ute efter. Ej heller E-klasse eller A6. Otroligt skön kärra nya ACL. Visserligen en massa bling-bling men det kommer alla att ha inom 3-4 år. |
|
|
Har det sagts något om hybrider? Mercedes släpper nu sin A 250 e |
|
| Känns extremt ointressant den här 1:an. Kan säkert fungera för den stora massan av 1-serieköpare, men för oss som tycker bilar är något roligt så lockar den ju inte. | |
|
bmwjerry: Ryktas om en 140e på runt 386 hk, vanliga bensinmotorn på 306 hk samt elmotor på 80 hk enligt bmwblog. |
|
|
Att det kommer en hybrid kan man väl utgå ifrån. Men BMW har inte sagt ett knyst så det dröjer säkert ett år till tyvärr. Jag tror mer på en 125e (eller 125xe) i första hand. @Grelle Talar du för alla som tycker bilar är något roligt? |
|
| De kan ju börja planera för en Facelift direkt exteriört! Inte många positiva kommentarer om utseendet! | |
|
Weiman, du har en poäng! Klumpigt formulerat av mig. Men för de som attraheras av det som fram tills nu varit en stor del av BMW's själ, dvs bakhjulsdrift, manuella lådor, sexcylindriga motorer och fokus på körglädje och därmed kunna offra innerutrymme eller till viss del kostnad så är detta inte en bra match. |
|
|
Bara att inse att sex cylindrar i en småbil är en dinosaurie i en tid av miljökrav, hybridisering och högre litereffekt. Och med sexan försvinner bakhjulsdrift som en naturlig följd. Manuella lådan lever kvar men bara som budgetalternativ... BMW verkar ju i alla fall ha lyckats med framhjulsdriften så långt det är möjligt. AMS t ex skriver att "Efter ett antal kilometer på landsvägar och på autobahn med den 150 hk starka 118d glömmer du att bry dig om tvålitersdieseln skjuter på eller drar. Det märks nämligen inte. … Även den friktionsreducerade elektromekaniska servostyrningen agerar följsamt och direkt. Drivlinepåverkan? Känns knappt.". |
|
| Att de kan göra den lika kul som en Mini exempelvis förvånar väl ingen. Det tråkiga med den nya 1-serien är ju att detta resulterat i en bil som ser inte ser ut som en BMW. | |
| Jag tänker iaf ge den en chans, 1.5 år kvar tills jag ska byta BMW så tills dess kanske jag har vant mig vid njurarna. Fast nya 3-seriens njurar ser forfarande lika illa ut nu som för ett halvår sen... | |
| när kan vi förvänta oss att se bilarna hos handlarna? är grymmt sugen på att provköra en | |
|
Det börjar dyka upp annonser blocket där det står leverans v40: Länk Obs att klimatautomatik inte ingår... hur fan tänker dom? |
|
| 28-29 september är premiärhelgen hos åf, samma helg som 3-serie touringen har premiär. | |
|
Weiman: Ja, det där stör jag mig på att klimatautomatiken är extrautrustning. På M135 så utgick jag ju ifrån att m-sport stolarna var standard men icke så. |
|
|
TV provkörning av 118d Länk |
|
|
Jahopp.. Fråga mig inte hur, för det är hemligt på alla möjliga plan och lika löjligt.. Men nya M135... stark tobak och det är inte positivt menat. Det är svårt att beskriva kort men när man öppnar motorhuven så vill man bara gråta, en liten liten motor är nerklämd där. Proportionerna är helt åt h-e. Njurarna ser ännu groteskare ut live än på bild.. Utblåsen bak är på tok för stora för en sån liten bil, speciellt en BMW. Bilen är en kul busbil för en 20-åring men ettan har nu klivit ner i felhjulsträsket och när dom nu inte kan utmana Mercedes med hk.... Med nya skatten så förstår jag inte riktigt vem som vill köpa den. 28-29/9 förbered er på att bli besvikna. |
|
|
Clubsport, förväntningarna har väl varit åt hållet du beskriver. Länk Mercedes släpper en PHEV i A-klassen, BMW borde ju lansera nya ettan antingen som laddhybrid eller elbil för att inte vara en gammal dinosaurie redan vid lansering. Blir ju liksom konstigt att släppa en helt ny modell i dessa tider och inte vara med i tiden. |
|
|
Bmw:na blir bara fulare å fulare...tyvärr A klassen e inte mycket finare för den delen |
|
| Den verkliga problemet är ju VW ID.3! Hur tänker man här i München? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.