AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
27.158

När lanseras nya 1-serie?

Sida 6 av 11
We
963
Weiman
118i M-Sport -24
Har du sett hur standardkombit ser ut? Jag har inte hittat någon vettig bild. Helt klart är att det har en 5,1" skärm mellan mätarna och det hade nog ingen åttiotals-Opel :)

Tyska baspriset för en 118i är 500 € högre än för F20 118i. I andra änden är M135i 1650 € billigare än F20 M140i xDrive (och konstigt vore det väl annars). Inga jätteskillnader men tillvalslistan är nog lite längre på F40...
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Det går att se ganska bra hur standardkombit ser ut i tyska konfiguratorn.
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Det är just om man specar bilen som det drar iväg. Man kan förstås låta bli men det känns som man tappar en del av det som kan göra nya ettan fin. Bmw är duktiga på prestandsteg, ingen tvekan om det.

Sen råkade jag bygga ihop en Golf Gti tcr idag. Den landade på 520'.. Så detta är ingen bmw-specifikt utan snarare att prisnivån för lite roligare modeller med utrustning har blivit dyrare.
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Extremt besviken jag med. Fulaste fronten någonsin nämner inte ens grillen höll jag på säga!!!!!!!
Tycker heller inte den ser speciellt bra ut, varken snygg eller BMW-karaktär. I min värld förlorar den stort mot A-klass. Några i min närhet funderade/väntade på denna men framhjulsdrift togs inte emot väl och nu detta utseende...

Är det bara jag som är tveksam till nya utseendet på grafiken i displayen?! Har dock inte upplevt den så kanske är bättre än det ser ut på bild?
pe
93
pege_76
Tesla Model 3
Det gjorde ont i hjärtat när man först hörde om att 1serien skulle bli framhjulsdriven men någonstans tänkte man ända att BMW skulle göra det på rätt sätt. Kanske rätt känsla att köra men utseendemässigt är alla farhågor med framhjulsdriften dessvärre besannade. Detaljer i designen kan jag köpa, det är ju ofta något att vänja sig vid, men de proportioner bilen har är ju tyvärr så att det vänder sig i magen. De missar ju helt BMWs DNA när det kommer till utvändiga proportioner. Kan bara beklaga och hoppas att det bara är ekonomer som styrt det till detta. :-(
Pa
1.120
Passo222
BMW iX1 eDrive20 M-sport 2025
Vad gäller fram eller bakhjulsdrift har det inte ngn större betydelse för mig mera ¨Kia¨-utseendet som stör exteriört, inv är den ok. Se undersökning ang hur många 1-serie ägare som känt till att de kör en bakhjulsdriven bil:

Länk

Mvh
Ettan bygger numera på UKL-plattformen och allt jag hittills kört på den har varit skräp. Det bara rycker och far i ratten...
har bara kört minis på ukl-platformen och tycker de är kanon. har dock hört att 2serien active tourer är skräp men vill gärna provköra själv innan jag sågar den
En fråga jag funderat på är hur nya mini clubman jcw kommer att pli prissatt jämfört med m135. Båda har samma drivlina, samma platform med mera. Har en känsla av att minin blir en hel del billigare och då är frågan hur man motiverar det
We
963
Weiman
118i M-Sport -24
Här är lite bättre bilder på de olika utrustningsnivåerna, inkl standardkombit m m.

Länk
pe
93
pege_76
Tesla Model 3
Angående undersökningen BMW gjorde så känns den vag. Att kunderna inte vet om det är fram eller bakhjulsdrift behöver ju inte betyda att de lika gärna kan tänka sig att ha framhjulsdrift. Mycket märkligt resonemang. De kan ju gilla bilen av flera anledningar just för att den är bakhjulsdriven utan att veta att det beror på det.
pe
93
pege_76
Tesla Model 3
Angående undersökningen BMW gjorde så känns den vag. Att kunderna inte vet om det är fram eller bakhjulsdrift behöver ju inte betyda att de lika gärna kan tänka sig att ha framhjulsdrift. Mycket märkligt resonemang. De kan ju gilla bilen av flera anledningar just för att den är bakhjulsdriven utan att veta att det beror på det.
jämförde lite priser mellan mini jcw clubman 306hk och bmw m135 f40 på respektive tyska hemsida. minin startar på drygt 46k euro och bmw:n på 48k euro.. mkt pengar för båda modellerna enligt mig men gjorde ingen större koll av vad som ingår i utrustningsväg
Personligen skiter jag i utseendet, en bmw ska köras/brukas!
Dock tror jag inte det blir en m135ix som ersättare till min nuvarande m140... känns som chansen e större att jag köper en mini cooper GP (troligtvis samma motor som i ny m135)
Men väntar med definitivt utlåtande till efter provkörning...
någon som talat med sin handlare om när dom räknar med att få in denobilar?
We
963
Weiman
118i M-Sport -24
Prislista för 118i, M135i xDrive, 118d och 120d xDrive:
Länk
Sk
231
Skumtomte
330dA xDrive Touring -21
330iA xDrive Gran Turismo -18
Så högre grundpris än M140i xDrive trots i princip identisk std-utrustning. Vilket kap.
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Priserna går åt ett håll. Och klart det inte känns speciellt bra när man får betala mer för mindre effekt och cylindrar. Tidigare tänkte jag att merpriset för en Bmw med sexa just berodde på fler cylindrar. Men det stämmer ju inte.
Fy fan vilka priser!

Förväntade mig att dom skulle bli billigare (med tanke på billigare konstruktion) men dom har ju både fått högre grundpris samt utrustning... och farthållare e fortfarande ett option.
Fn vilken huvudvärk jag får när jag kollar in nya ettan, det här måste ju vara första BMW:n som ser bättre ut utan M-paketet. Maken till oharmonisk front med gigant njurar på en så pass liten bil har jag nog aldrig sett.

Det är som tur är 1.5 år kvar tills jag ska byta men redan nu börjar man ju fundera. För mig som hade tänkt mig M135 i första hand så stör jag mig på att bilen trots billigare konstruktion och mindre motor är dyrare än utgående M140 xDrive. Det är ju inte utan att man hoppas att nya 1-serien blir en flopp.

2-serie Gran Coupe ser ju iaf lovande ut med maskering...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.