|
Sida 5 av 11
|
|
|---|---|
|
Länk nu läcker mer info ut.. även om jag är en rwd lover så måste jag ändå säga att jag gillar vad jag ser |
|
|
Det där är ingen "läcka", den har ju premiär i dag :) Jag gillar detaljerna, men karossformen känns rätt generisk. |
|
| Fet interiör! Men alldeles för bullig exteriört :/ | |
|
Hade föredragit lite mer ¨raka¨strålkastare inte sneda uppåt som här..annars ok. Den kom tyvärr lite för sent för mig men kanske vid nästa byte då gärna hybrid elle El! Mvh |
|
|
Nja, jag får inte ihop linjerna. Ser väldigt slätstruken ut ffa från sida och bakifrån och sen med FWD på det. Hyundai? Interiören är ok men mer en försiktig evolution. Är det bara jag som känner att egna bilen tog ett värdeskutt precis? :-) |
|
|
Tycker den överlag ser väldigt trevlig ut! Ska bli kul att provköra när det väl kommer en möjlighet. Men håller med dig Sani om det lite "klumpiga" utseendet, främst framifrån. Stolarna på M135:an ser ju kanon ut! ///Stefan |
|
| @Boogurra Försiktig? Interiören har ju inte minsta likhet med F20. Däremot är den väldigt lik G20. | |
|
Passo222, det är nog de sneda strålkastarna som inte jag heller gillar. Istället för att mer knyta an till en liten kombi BMW så känns det nu som en mini-mini-buss. Inredningen är det inget fel på, kul med större skillnad på sportstolarna! Boogurra, du visste väl redan att nya ettan skulle bli fwd och med 4:a som toppmotor? Eller är det det som du avser? |
|
|
@Weiman: Allt är givetvis en fråga om tycke och smak, och säkert är det likt G20 som jag inte kollat på, men oavsett menar jag att grunddesign & layout är en försiktig evolution av F20. Dock är ju denna garanterat proppad med massor av ny spännande teknik. @Grelle, Ja, det hade jag koll på, men jag hade nog väntat mig lite vassare linjer, och tycker därför att helheten med alla komponenter sammanvägt med design, motor & drivning blev lite mer mainstream än vad jag trott. Bilen ska givetvis provköras, men mitt första intryck är inte så bra som jag hoppats. Sen har jag en vag och högst orealistisk förhoppning att den egna manuella RWD uppnår samlarstatus tack vare detta drivningsskifte på nya 1-serien... |
|
| Okej! Jadu, hoppas går ju. Snarare kanske du ska se den som en sista "hurra" för den traditionella bilen. Så kanske att den är värdefull att spara, men inte direkt värdefull i pengar. Jag skulle gärna ha kvar min samtidigt som jag skaffar en modernare bruksbil, men då ska man ha plats att förvara den osv. Det blir även dyrt att ha en bil som inte används till vardags. | |
|
nu kommer det det ut lite m-perfromance parts med Länk |
|
|
Mmm, har tidigare använt min som ren fritidsbil men sedan ett tag tillbaka rullar den 5 mil om dan då hustrun också behöver bil till jobbet. Funderar på att skaffa en elbil som andrabil istället och åter låta Blaubee återgår till hobbyvagn, inte minst för att hålla miltalet nere. Asch, man funderar för mycket. |
|
|
|
|
|
BMW svenska hemsidan Länk |
|
|
Konfigurator uppe på bmw.de! Länk |
|
| Bmw har verkligen sålt ut sig själv. Sjukt besviken på allt från design till drivlina. Ser ut som en 2serie minibuss. | |
|
Extremt besviken. Utöver att fronten är rent av ful, så instämmer jag i att den ser ut som en minibuss. Totalt ointressant som ersättare till nuvarande. |
|
| Den ser ut som precis allting annat som släppts senaste året. A1, Opel Corsa, Peugeot 208. Samma design på allihop. Framkallar bara en axelryckning. | |
|
Tysk katalog/prislista: Länk |
|
|
Jag tror man ska uppleva den live innan man dömer ut den. Men av bilderna att döma så tycker jag sidprofil och bakdel ser helt ok ut. Fronten är knepig och den sk hajnosen är tydligt framträdande med sin spets och lutning. Kan hålla med om att det finns en del minibuss-vibbar. Har ni sett hur standardkombit ser ut? Det liknar en åttiotals-Opel.. Känns som live cockpit professional är ett måste till denna. Annars fin inredning men den kommer bli dyr om man ska utrusta den. En sak som inte bara gäller ettan utan bilar generellt är att jag får en känsla att prisläget har dragit iväg rätt så ordentligt jfr med tidigare generationer. En skapligt utrustad M135i kommer troligen passera 600' brutto och det känns saftigt. Hoppas jag har fel dock.. Som en jämförelse kostade min 335:a med rätt så skaplig spec under 600' brutto när jag köpte den. Kommande M340i är förvisso en vassare skapelse men jag skulle inte bli förvånad om priset blir högre än 750' med liknande spec som min nuvarande kärra. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.