|
Sida 2 av 11
|
|
|---|---|
| 332: var kommer denna information ifrån? | |
|
Undrar jag också... Nya bilder där man bl a ser formen på fram- och bakljus: Länk |
|
|
Länk Se länken ovan tex., men rykten kring Cowley och 1-serie Sedan har dykt upp ett tag på många ställen. En ren engelsk BMW trots ev. Brexit - vem vet? Finns tydligen mycket som talar för det och idéen är väldigt gammal som sagt. Kunde BMW börja som biltillverkare med en tyskbyggd engelsk Mini (Austin 7) så är det väl helt logiskt på sitt sätt. |
|
| Hur känner ni nuvarande 1-serieägare. Är detta en intressant bil? | |
| Blir väl som tex A3 Sedan, är väl i så fall närmast jämförbar. Spontant känner jag att 5-dörrars är mer praktisk för mig. Mvh | |
|
@Grelle antar att du menar den "vanliga" och inte sedanen? För mig är F40 definitivt en intressant bil. Gärna laddhybrid med xDrive. Tyvärr verkar det inte komma någon hybrid vid lanseringen. |
|
|
Spelar att den skulle byggas i Cowley någon roll? Finns det argument mot en engelskbyggd 1-serie i sig? Det handlar alltså om samma fabrik som ursprungligen byggde Rover 75 vilken internt inom BMW har ett väldigt, väldigt gott rykte trots att den inte lyckades med att hålla liv i BMWs ägarskap av varumärket. Någon noterade att om de flesta 1-serieägare inte visste om bilen var fram- eller bakhjulsdriven så spelade tillverkningsorten en obetydlig roll. BMW-bilar tillverkas ju för övrigt globalt. Huruvida en sedanversion av 1-serien är ett intressant alternativ i sig är ju en annan fråga - på många håll i världen verkar den vara det. |
|
| Men det var då ett jävla tjat om Cowley. För det första är det bara spekulation och för det andra är det nog ytterst få som bryr sig. | |
|
Weiman, menar både den vanliga och sedanen. För mig svalnar intresset märkbart när jag hör att det blir framhjulsdrift. 3-serien känns då mer som alternativet för mig, speciellt i laddhybridutförande. |
|
|
Tror du har rätt, tillverkningsorten är ett pseudoproblem på kundnivå. För BMW är det dock en avgörande fråga vilken kompliceras av Brexit eller avsaknaden av denna. Miljardinvesteringar under lång tid måste bli lönsamma. När det gäller F52, sedanversionen, anser dock många internt att BMW gjort en felbedömning när man prioriterade kinamarknaden. Om den passar svenska preferenser är dock oklart kanske. |
|
|
framhjulsdrift och 4 cylindrig går bort helt. Anledningen att jag kör BMW är 6:an och bakhjulsdrift. Engelskmän ska inte bygga bilar, de ska hålla sig till fotboll och öl ! |
|
| En något skurill uppfattning om engelsmän - men kanske inte helt oväntad. Även om frågan tycks irritera vissa är det just med anledning av denna inställning frågan blir spännande. BMW har givetvis en egen diskurs och jag tror själv att ni får se engelskbyggda BMW i Sverige liksom i andra europeiska länder. | |
|
pellepirat, jag kan väl delvis hålla med dig. Men verkligheten går tyvärr emot oss och när bilarna blir elektriska så försvinner ju cylindrarna helt. Men rwd behöver vi ju inte ge upp av bara farten. Tvärtom kan det ju fungera väl så bra när bilarna blir elektriska. |
|
| ja det går fort mot el bilar nu. Jag är glad att jag fick sista 1-serien med alla sakerna "rätt". Ljudet blev grymt Grelle ! | |
|
Kommer det att vara/eller har det varit, kampanjpriser på befintliga 1-serien? |
|
| Skulle tro att rabatter gäller i första hand demobilar vilka ju inte är helt nya. Även om man får den utgångna modellen med rabatt så är det tveksamt om den större värdeminskningen på föregående modellserie inte gör att man i längden knappast vinner något. Likaså är frågan om de bilar med förbränningsmotorer, vilka ju fortfarande är i stor majoritet, inte kommer att tappa kraftigt i värde in på 20-talet när rena EV-versioner kommer alltmer. Motorljud kommer att ses som ett gårdagsfenomen. Just nu arbetar ju bilindustrin på framtida modeller utan ratt, dvs helt autonoma bilar, så efter EV-vågen med motorljudlösa bilar, blir kanske ratten något för dagens barn att skratta åt i framtiden. Aldrig har det väl varit svårare att hålla ett rimligt tidsperspektiv på bilmarknaden. | |
| Vad jag vet har inte de riktiga rabatterna kommit på befintliga 1:an. Det borde ju komma fullmatade paket för knappt något extra innan det är dags att ersätta F20. | |
|
Fick nyhetsbrev från Bilia: 118i M-sport inkl metallic och vinterhjul 2795:-/mån eller 234600:- 320i xDrive Touring Connected M-sport inkl läder och vinterhjul m m 3495:-/mån eller 346000:- Känns ju som en betydligt bättre deal på F31 än F20.. Vi får nog vänta lite till. |
|
| Weiman, håller med. Det kommer sannolikt komma mer. | |
|
En naken 118i ligger startar på 245 000 i konfiguratorn. Så 234 000 känns ju som ett bra pris om M-sport, metallic och vinterhjul ingår? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.