|
Sida 10 av 11
|
|
|---|---|
| Clubsport: vad är intrycken efter provkörningen? | |
| Nya 1-serien är förvisso en praktisk bil och billig i standardutförande. Dock har den betydligt lägre kvalité än övriga bakhjulsdrivna modeller. Baksätesdynan är som en strykbräda. En 3-series baksäte är som en bättre soffa. Framstolarnas utförande likaså betydligt billigare. | |
|
bmw_jerry: Jag körde 120d xDrive och jag blev faktiskt positivt överraskad, det enda negativa jag tänkte på direkt var ju att backspeglarna sitter långt ut från bilen jämfört med på min M240, kändes lite konstigt, tanken är säkert att man ska kunna få en glimt nära bilen i det lilla området som är skymd på min. Den kändes lite klen på höga varv men jag har ju 340 hk i min så det är väl orättvist att anmärka på det, denna bilen var M-sport med M-stolarna, stolarna är ett måste. Det kommer ju bättre alternativ framöver, sägs ju att 125 kommer, samt mildhybrid. Head up displayen var klockren. Jag ska låna hem 330i över natten, på torsdag, kul jämförelse, känslan i materialen var ju något sämre än i 330, det var ju iof väntat. |
|
|
turbo4ever: Hade en första sittning och fick en offert på M135 xDrive, som är just det en första offert mest för att få rätt utrustning. Priset blir bättre när det blir skarpt läge. Landade på samma pris som jag gav för min M240 xDrive -18. Det känns för dyrt för en mindre, sämre och framförallt slöare om än en modernare bil... 330i Msport med samma utrustnings nivå blir 40.000 billigare. Svårt att räkna hem en M135 då 3-serien är en mycket större och bättre bil. |
|
|
Hej Jag var och provkörde två bilar hos BMW i göteborg i helgen. En 118 sport, och en 120d msport. Upplevde den "vanliga" 118i som riktigt pigg och bekväm att köra i, medans 120n med m-sport kändes slö och mycket hårdare och tråkig. Stötig och riktigt dålig komfort. Båda hade 18" så ja funderar lite på om man skulle ta en 118i med M-sport men välja standardchassi så skulle det bli som den 118 sport vi testade? va tror ni, är det något mer som kan påverka? |
|
| Anmg, om du kan sträcka din budget till en 3-serie är det en betydligt bättre produkt. | |
| Jo så är det säkert, men vi har en Volvo v60 hybrid och damen vill ha en andrabil hon kan använda. | |
| Rättelse, får en hybrid v6, så ska kränga bort 320GTn och byta mot en annan lite mindre andrabil. | |
| Hade vägarna förbi M-Bilar Örebro på min väg till Karlstad och Autowåx för att kolla in deras beggade M2, döm om min förvåning när Örebro har en M135i demobil, hann med en kort provtur och blev rätt imponerad hur den kändes i stadstrafik. Hann inte köra så länge på motorväg. Väl ute där så kändes den dessvärre lite slö på högre varvtal.. Men jag har 34 hk till i min så det var väl därför. Andra negativa saken är att man känner sig lite instängd läs trångt i kupén. Min M240 är ju inte mycket större men jag känner att den är lite trång fram. | |
|
@Anmg 118i har väl samma 3-pip som i min Cooper Clubman och det är en riktigt härlig pjäs, drar bra och morrar fint, "en halv BMW sexa" som någon motorjournalist sa. Dock är den inte riktigt så nål som man tycker att en downsizad motor ska vara, ligger gärna runt 0,6 med den (dock knappt inkörd) men spritmonitor ger ungefär samma siffror. Har den sjustegade automaten i min. /P-O |
|
|
@P-OA Ja den kändes riktigt fin, så blev en beställning som vi förhoppningsvis får runt Jul :) |
|
Transocean |
Den nya ettan är sååå mycket snyggare än den gamla! En potentiell Golf-killer. |
|
Kan inte annat än hålla med om att utseende är riktigt trevligt! Specielt m-sport, inredningen känns modern också... men sen tar det stopp, eller Ne utrustningen som går att köpa till dyrt är också bra... men när man kommer till bmws signum, körglädje och gärna en 6a... ne nya 1serien kommer jag aldrig skaffa. Min m140i behåller jag nog många år till och den dagen det e dags för sambon att byta sin 118d ja då blir det en 3serie framför 1serien. |
|
| Hur länge har försäljningen varit igång? Sen November har 238st 1-serie registrerats och 1101st Golfar så det går lite sisådär med "Golf-killer" ;-) Dock inte så oväntat med tanke på prisbilden. | |
|
Mmm har bara sett någon enstaka i trafik i Gbg. Leasingpriset är ju ändå inte så avskräckande, Bilia har 118i M-sport för 2995:- t ex. |
|
|
Hämtade ut våran vita 118i m-sport igår. Och måste säga att jag är jätteimpad. Vi valde standardchassie för att få lite bättre komfort, och inte jättemycket utrustning. Men Den känns verkligen premium och ett lyft upp från vår 320d GT m-sport vi hade innan. Känns modern, motorn går jättetyst och fint. Helt klart över förväntan, jättenöjda. Mycket snyggare än förra generationen med. |
|
|
Nu har jag inte full koll på konkurrenterna men motorutbudet är på tok för dåligt om man inte vill betala över 8000 i skatt för en M135 efter nyår. Det kommer ju mildhybrider från Toyota under nästa år och även elhybriden kommer förhoppningsvis senast till hösten. |
|
|
Provade M135:an igen i veckan, intrycken består, den är riktigt kul att köra i stadstrafik, på motorväg känns den väldigt vinglig. När jag till slut lyckades stänga av vingelvarnaren så blev det lite bättre... Måste ta fram måttbandet, för den känns väldigt trång fram jämfört med min M240, det kan inte bara vara mina långa dörrar som ger en riktigt bra runt om sikt. Det är rakt fram som stör, den känns trång.. Får se om jag hittar en F20 att jämföra med rakt av, tror att det nya instrumentklustret gör att den känns mycket mindre än min.. |
|
| Clubsport, hade du provat nya trean? Låter spontant som det kanske är en bättre match för dig denna gång? Det är dock lite synd att trean har så stort glapp mellan 330i och M340i. Motorn från M135 hade passat fint i trean och kunde hetat 335i kort o gott. | |
| hur många här har köpt nya 1.an? vad är era erfarenheter so far? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.