|
Sida 1 av 11
|
|
|---|---|
|
Har bara sett att den kommer ngn gång 2019, ngn som vet mer? Mvh | |
|
Detta är det enda konkreta jag sett, juli 2019: Länk |
|
| Länk | |
|
Länk |
|
| Det är väldigt tyst om denna, endast maskerade bilar som det varit ett tag! | |
|
Här är några färska bilder: Länk Fram- och bakljus ser ut som "äkta vara" till skillnad från tidigare mulor. |
|
|
Nya bilder med lite mindre maskering: Länk Ser riktigt lovande ut tycker jag! |
|
| Kan bli premiär i mars då.. :-) | |
|
Länk Scrolla ner till bild 4 Mvh |
|
|
Jag tycker framlyktan ser galet likt ut sedanen som släpptes i vissa länder... likaså sidospeglarna så kan tänka mig att den kommer se ut såhär Länk |
|
| FWD.. ;( | |
|
Färska bilder: Länk |
|
| BMW förblir tydligen mycket trogna sin historia med att låta märket efter 92 år bygga en DA (Deutsche Ausführung) av Mini (Austin 7) i och med nya 1-serie. Inget ont i det, BMC (Issigonis) uppfann ju den moderna bilen och BMW är ju som väntat i färd med att att vidgå detta! Det är ju dock en EV-version som behövs så placeringsriktningen av en förbränningsmotor och vilken enda hjulaxel som driver tillhör ju inte direkt morgondagens uppgifter. | |
| Länk inredningsbilder fångade på bild | |
| Ser ju prydligt ut men jag gillar inte den platta och tråkiga mittkonsolen (runt växelspaken) på de nya modellerna. Ser mer ut som någon VAG-design. | |
|
Länk "Launch models will be 116d, 118d, 120d, 118i, and M135i." Verkar lite konstigt om det inte kommer någon 116i eller 120i vid lanseringen. Ändå mer trovärdigt än Autocars galenskaper: Länk |
|
|
Kul att höra att 2-serien coupe blir på en annan bottenplatta, men ingen manuella lådor på nya Z4 m40i så risken är överhängande att 2-serien blir lika illa på de starkare motorerna. De borde ju släppa den som hybrid vid lansering, annars känns det ju lite fattigt. |
|
| Spännande nu i "Brexit-tider" att Autocar inte är ensamma om möjligheten med Cowley. Säkert är dock att Fraser Nash är ute ur bilden denna gång! | |
| Va?? | |
|
Autocar mfl. har ju nyligen framfört hypotesen att BMW skulle förlägga större delar av 1-serie-tillverkningen till Cowley-fabriken där de flesta Mini tillverkas. Detta pga. samordningsfördelar då släktskapet Mini/nya 1-serien är mycket stort samt det faktum att 1-serien är populär på den brittiska marknaden. Tidigare planer på engelsktillverkade BMW upp till 335 byggde på att man skulle sälja bilarna som "BMW/Frazer Nash" vilket det även stod på tex. brittisksålda 328:or, men dessa förblev ju tyskbyggda. Vet inte om det skulle uppstå något köpmotstånd mot engelskbyggda BMW. Namnet Frazer Nash användes ju i omvänt syfte, dvs. att komma runt eventuellt köpmotstånd i England mot tyskbyggda bilar. |
|
| Efter ständiga förfrågningar från återförsäljare på olika europeiska marknader verkar det nu som F52, dvs 1serie sedan byggd i Kina samt Mexiko, kommer till Europa. Tycker den är rätt lyckad, mycket rolig och smidig att köra. Det rullade några förserieexemplar i München för några år sedan. Kanske något för Cowley trots Brexit. Storleken är väl ungefär som E36 och priset gynnsamt jämfört med senaste 3serien. Tyvärr ingen sexa, men en EV-version ligger kanske inte så långt bort. Någon som skulle kunna tänka sig en F52? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.