|
|
|
|---|---|
|
Jag var idag inne på Hedin Bil och provkörde en GLC 220d och fick därefter en rätt trevlig offert på en fabriksny (förregad) bil med lev i juli på cirka 440 tkr. Väldigt väl utrustad med bl a AMG-paket, panoramatak, 20", värmare, adaptiva LED, drag, elbaklucka, Apple Carplay och en hel del annat. Är det någon som har bättre koll på denna modellen än jag och som har lite synpunkter och kommentarer? Tittar man på begagnade så ligger de högt i pris, så andrahandsvärdet verkar bra, om de nu säljs till liknande priser. Jämför man med X3, XC60, Q5 så känns det intressant. /Anders | |
| Trevlig kärra, men notera att det är den gamla OM651-motorn och inte den nya, klart trevligare OM654 som sitter i senaste E-klass 220d. Lär landa även i GLC inom icke alltför avlägsen framtid. | |
| Håller med Bilfåne. Mycket trevlig bil men den nya 194 hk-motorn är på gång till 2019. Och den nuvarande blev ju föremål för återkallelse pga höga utsläpp nyligen. Jag skulle möjligen överväga alternativet GLC 250 (bensin) men 220d passar ju väldigt bra till biltypen samtidigt. Till rätt pris är det en kanonbil. .Länk | |
|
Tack för input. Trots bra pris så lutar det nog åt antingen BMW igen eller Volvo. /Anders |
|
| En kompis kör C klass, lilla motorn. En sak är säker, servicekostnaderna på Merca är rejält dyrare än de BMW jag servat. Liten service vartannat år, 9000kr (olja filter typ). Stora några tusenlappar till. | |
|
Ja som sagt, det blir BMW eller Volvo denna gången. /Anders |
|
| Fråga där Anders, du som kört alla möjliga BMW - får du körglädjen i Volvo? Hyrde en V90 nyligen, väldigt fin, premiumkänsla - men det där leendet när jag sätter mig i en BMW uteblir.. | |
|
@Iggeman, du har så rätt. Väljer man Volvo så väljer man på annat vis än körglädje, även om jag var supernöjd med min förra XC60 D5 -18. Det är ju ungefär på den samma pengar som en X3 20d med M-sport och lite annat och då är ändå Volvon bättre utrustad och den väljer alla dagar i veckan före X3. Nu lutar det nog ändå till att det blir en BMW, men då en 540i. Alternativet just nu är en V90 D5 CC. Två totalt olika bilar där den ena väljs pga hjärta och den andra mera med hjärna? Valet är nära :-) /Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.