|
|
|
|---|---|
|
Hej, har ett problem med min e39 520i Touring, jag har sänkt nivåregleringen bak med hjälp av kortare stag som jag trodde skulle vara en bra ide innan jag skaffade INPA, ena staget vart lite längre än det andra och då tänkte jag att jag skulle kunna justera ner ena sidan med INPA så att det blir exakt. Problemet är att det händer ingenting när jag skriver in värdet på vänster sida, hör inte att pumpen går eller nånting. När jag körde en sträcka med bilen så tändes nivåregleringslampan i bilen, kollade upp felkoder och fick upp felkod nummer 9 regelzeit senken, någon som vart med om liknande problem eller är lite kunnig på detta område? Värt att nämna är också att jag råkade först göra stagen för korta så att sensorerna lade sig åt fel håll, kan det ha med det att göra? Finns det något sätt att testa pumpen på? MVH/ Alvar | |
|
Hej, du kan alltid köra med "Hand control". Där kör du pumpen på tid respektive släpper ut luft. Men det ska fungera att skriva in värden också under justeringen. Händer inget i det läget har du troligen fel på själva styrboxen till systemet. Jag bytte nyligen styrbox på min 540 med liknande problem. Så mitt tips är att du tar bort stagen så det blir som original , byter styrboxen och sen kalibrerar in önskad höjd. Styrbox hittar du på eBay till vettigt pris. Länk Alternativt om du plockar en från skroten, boxen sitter till höger om reservhjulet under en kåpa. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Tack för svar! Lite nybörjare på detta men du vet möjligtvis inte hur man får upp detta hand control? Mvh Alvar |
|
|
Självklart vet jag det. När du kommer in på luftfjädringsmenyn så trycker du F6 activate och sen ligger handkontrollen som F1. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Tusen tack! ska kika lite påt nu mvh Alvar |
|
|
Hej igen, nu när jag skulle testa att justera med hand control så vill han inte komma in , det kommer upp ett felmeddelande ¨no response from controlunit¨tror du det kan ha att göra med styrboxen i skuffen? MVH Alvar |
|
|
Eller något med inkopplingen av kabeln. Fungerar det att gå in på tex airbag? Mvh Ola |
|
|
Hej det var nog kabeln som inte var intryckt, när jag försöker justera med hand control så står det not active på kompressor relä och ventiler, och höjden justeras inget, verkar ju som att det kanske är styrboxrn eller vad tror du? Det visar inga felkoder längre. Mvh /Alvat |
|
| Dock när jag kör på höjer den högra sidan funkar det, tradig givare vänster bak kanske? | |
|
Börja med att byta styrboxen tycker jag. Mvh Ola |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.