|
|
|
|---|---|
|
Körde nyss Sundsvall-Umeå (25 mil) fram och tillbaka, och under hela resan gick tempmätaren aldrig över 25% (alltså mellan "kall" och "normal"), förra ägaren hade tryckt fast wellpapp på framsidan av kylaren som jag nyligen tog bort, vad kan vara fel? Termostaten? Bilen är en 318i -87 (E30) | |
|
Kolla om det verkligen sitter någon termostat i??? rodge dodge Länk |
|
| Gör det inte det som standard i alla BMW:s? | |
|
Som standard sitter det, ja, men om du inte haft bilen sedan den var ny kan ju tidigare ägare plockat bort den av någon oförklarig anledning. Finns fler trådar kring detta där termostat har saknats. ------------------ Always Diesel |
|
| byt tempgivaren till indtrumentpanelen.. ficbytte min och då visade den rätt | |
| Mätaren visade rätt innan jag tog bort wellpappen, tror nog mer på att termostaten är bortplockad, isf, var ska den sitta? (lite svårt att veta då jag aldrig sett den) | |
| Bytte termostat idag till en 85 graders, såg att 80 grader är standard för M10, kommer det att spela stor roll? Nu läcker kylarslangen och motortempen blir aldeles för hög, beror det enbart på läckan eller på att jag inte fått all luft ur systemet? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.