AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
828

Passar ett M50 insug från en 3 serie på en 5 serie

De
7
Deeps
525i Touring M - 05
Hej,

Har en 523i m paket. Funderar på att sätta på ett m50 insug på bilen. Detta har ju diskuterats mycket på forumet. Men passar tex ett m50-b20 ifrån en 320i 1994 insug på min m52tub25 motor. Har en 523i som sagt 1999.

Mvh deeps

Gå till Länk. Knappa in chassienr på ena bilen. Leta reda på insuget. Klicka på rutan med ett "i" framför artikelnr, du får då fram i vilka bilar delen var monterad
Ah...wrong answer. Det passar nog inte "bolt on", men ganska bra. Förmodligen mindre modifieringar som behöver göras endast, typ nån vakuumslang som skall fixas eller whatever
De
7
Deeps
525i Touring M - 05
Okej, för söker man på m50 insug på bildelsbasen tex kommer det bara upp från 3 serie bilar. Undrar hur alla andra gjort som monterat m50 insug på deras 5 serie bilar.

Länk

De
7
Deeps
525i Touring M - 05
Tack för att du lägger tid men förstod inte va länken visade mer än att det var europe eller usa, R eller L styrning osv. Ursäkta min okunskap.

I länken ser man vilka delar delen satt i, M50B25 insug satt i E36 och E34.
Länk är dock olika artilenr på TU insug kontra icke-TU, vad som skiljer vet jag ej.
De
7
Deeps
525i Touring M - 05
Var nere på skroten, hittade en E39 520i 1996 2L motor med M50 insug undrar om det skulle gå att få på min 523i 1999. Sen hittade ja också ett M50 insug ifrån en E34 också med ett M50 insug. Något utav dem borde passa på min bil tycker jag.

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Gå in i realoem.com och knappa in ditt chassinummer (sista sju symbolerna), därefter klickar du dig fram till motordelarna och insuget - klicka på art.nr./reservdelsnummret och då får du upp en lista över vilka olika bilmodeller som har exakt samma insug.
Det är del som passar bolt-on.

Om du vill börja modifiera insugen så kan du nog få fler modeller att passa men det medför en del merarbete och inte garanterad 100%:ig passform på din bil...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
De
7
Deeps
525i Touring M - 05
Okej då får kag kolla upp det med chassinummer och se om jag kan få fram infon jag behöver. Det M50 insuget som satt på en e39 var ju från en 2L vet ej om det kan skilja på storleken på insugskanaler. Skulle vara kul om någon på forumet som monterat M50 insug kunde lägga en kommentar och säga tex vad för bil insuget kom ifrån.

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Vill du ha exakt samma som din motor - gå in på realoem.com!

Det finns gott om trådar här och på nätet där folk har skiftat insug mellan motorer, oftast från M50 till M52tu/M54 för att få större flödeskapacitet till de lite större motorerna.
Gör en sökning!

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.