AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.155

BMW 330e går inte att beställa längre

Antar att det är bonus/malus och WLTP som är anledningen eller finns det något annat skäl?
Verdi
Lång väntetid?
no
217
nogren
X3 30d -19
När kommer nya generationen 3er? Det kanske blir en sån, på grund av väntetider, men att de inte går att beställa än..
Enligt rykten så ska nya 3-serien visas i oktober och lanseras till våren, lär komma en ny ”e” då.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Är det så nära för nya 3-serien? Spännande! Känns ju som om det är dags och tror nya 330e kan bli en höjdare. Kommer troligen endast som sedan och det kommer ju inte göra att BMW tar ledartröjan från Passats GTE i hybridsverige, men för mig fungerar en sedan bra. Men en 430e GC har ju varit det bästa.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Jag har slarvat lite här - det har stått en del om den nya 3:an som visas i höst i de tyska tidningarna (har själv tyska ams som husgud och bibel) men jag har inte skrivit nått på forumet.

Fräck(are) design, mer fokus på kvalitet i kupén (blir kanske inte så svårt, sade han lite sarkastiskt) och mer fokus på körglädje.

Det kommer fler e-modeller; tror två är på gång; 325e och 330e men kommer inte ihåg om de presenteras samtidigt. Naturligtvis har 3:an all ny teknik som vi ser kommer nu; så självkörande, självparkerande upp till 50 meter o.s.v.

Allt till feta pristillägg. Skönt att något är detsamma i denna ständigt föränderliga värld! :)

----
BMW CS/SC #6212
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.