|
|
|
|---|---|
| Är man helt störd om man ber verkstaden titta över skicket på bilen tillsammans med mig vid inlämning så det inte blir något snack om eventuella dörruppslag eller repor när jag hämtar den? Har ingen aning om hur denna verkstaden är då det är ett garantijobb. | |
| Är du orolig så fota bilen innan du lämnar över nyckeln. Börja med att fota trippmätaren och fortsätt sedan med resten av bilen. | |
|
Nej, man är inte helt störd om man ber verkstaden titta över bilen tillsammans. Men lite halvt kanske... :) Om det skall ha något värde i bevishänseende så bör ju dock alla skador dokumenteras på en blankett likt den som hyrbilsföretagen använder. Om du har några tvivel på att verkstaden du lämnar in bilen till hanterar den på rätt sätt så kanske du skall lämna in den någon annanstans... |
|
|
Nej inte alls. Första gången jag lämnade bilen till den verkstad som skulle bli "min nya verkstad" så föreslog verkstaden just detta, att vi tittar igenom bilen tillsammans o dokumenterar eventuella skador/anmärkningar. När det gäller garantijobb som i ditt fall, så skulle jag definitivt kräva att man tittar igenom bilen. För en större auktoriserad verkstad så är så gott som alla bilar "likadana". Skador uppstår inte bara när de hanterar bilen, de kan även uppstå när bilen står uppställd på deras (trånga?) parkering... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.