|
|
|
|---|---|
|
Hej, undrar lite om luftning osv. Är ju inte den första direkt som frågar här men jag hittar inte det jag funderar över. Har läst, kollat youtube mm och det mest avancerade tipset är hassos. Har följt hassos luftningstips men det kändes aningen overkill dels att hälla i luftningsnipplarna för där kom det ut vätska varenda gång jag skruvade av. Inga bubblor bara vätskesprutt. Har OBD-läsare så jag kunde se värmenivån rätt jämn under hela processen runt 96-98 grader. 1. En sak jag blev osäker på med hans mektips är huruvida man ska stänga av bilen vid varje påfyllningssteg och bara köra elpumpen? Spelar det roll? På morgonen idag fick jag fylla på lite, lite för att komma upp till nivå. Hade inget pys när jag skruvade av locket. Pumpade då i slangarna med motor/pump av och påfyllnadslock av. Då hörde jag pys ur slangarna. 2. Funderar att det kanske är dumt, kan jag ha dragit in luft i systemet "bakvägen" på det viset? Bör jag lufta om? Har aldrig haft något problem med kokning eller liknande, värmen från kupefläkten är bra. 3. Visst är ca 95-100 grader helt normal kylvätsketemperatur på m54? | |
|
Det är fullt normalt att behöva efterfylla lite efter någon/några dagar när du gjort ett kylvätskebyte, det är alltid lite luft som finns i några fickor som inte kommer ut vid luftningen utan försvinner när man kör motorn. Håll ett öga på nivån de närmaste dagarna och om det bara är små mängder som behöver fyllas på, är det helt normalt. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.