|
|
|
|---|---|
|
Hej skulle kolla om någon som är kunnig eller haft liknande problem skulle kunna hjälpa mig med mitt problem. Bilen det gäller är en e39 touring från 01 med en m54b22, har ägt bilen i snart ett halvår och ett tag efter jag köpte den så märkte jag att den började gå dåligt, den känns slö på låga varv, ryckig på låga växlar, dragläget finns knappt längre så man måste gasa rätt duktigt för att komma iväg, vid högre varv märks det dock inte av så jättemycket, misständer även ibland men inte så ofta. Har INPA på datorn så jag kollade felkoder och det jag fick upp var: *123 Map Cooling Thermostat Control *104 VANOS Error -Exhaust Camshaft *106 VANOS Error -Position Exhaust Camshaft *238 Misfire Cyl 1 *239 Misfire Cyl 2 *240 Misfire Cyl 3 *241 Misfire Cyl 4 *242 Misfire Cyl 5 *243 Misfire Cyl 6 Vet at VANOS tätningar brukar ge sig efter ett tag men känns konstigt att jag bara får felkoder på avgassidan? Kamaxelgivare? VANOS-solenoid? Jätte tacksam för all hjälp jag kan få! MVH/ Alvar | |
|
Är det inte så att felkoden för kamgivaren egentligen är för insugsidan? Programmet feltolkar. Konstigt med misständning på alla cylindrar, har du raderat och kört igen? FAF |
|
|
Jo jag har en sida som jag kollat alla felkoder INPA kan få fram och hittar ingen felkod för just givaren till avgassidan, hur ska man då veta vilken vilken det är haha? Länk:Länk Nej det har jag inte, får ta och göra det efter jobbet imorgon och kolla vad som visas då. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.