AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
334

Frågor om M3 E46

Fisken
Lite nyfiken nu när vintern närmar sig.
Hur funkar m3:an med SMG II på vintern? När den inte har ngn koppling att "slira" med? Läste lite från ett reportage från Automobil, när det körde SMGII på vintern. Ngn som har personliga erfarenheter??

En sak till. HUr mycker skiljer 18 och 19 tummarna (däck alltså) sig , när det gäller komfort och bullrighet och köregenskaper?? Tycke 19 tummarna är mycket snyggare o fetare. Ngn med personliga erfarenheter där oxå??
Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
Bilen har ju en koppling däremot kan du inte själv slira med den för det bestämmer ju datorn hur mycket den ska slira. På läge ett tror jag inte den är så dum på vintern för då smyger den in växlarna.

//Niklas
BMW CS NORD 3555
BMW SC
Knutstorp 1.16:52
Kemora 1.27:86
Fisken
Är de ingen som har ngn åsikt om detta?????
an
81
andrkv
E60 520dA -07
E61 525dA -09
Hej,
Har läst lite på olika diskussionsgrupper om 18 vs.19¨. För bankörning är 19¨definitivt att föredra, men för vardagsbruk är 18¨ betydligt bekvämare och mindre stötiga. (valde 18¨på min efter viss vånda...)

Har varit ute och "halkat" lite med min M3 redan, och faktum är att det gäller att vara försiktig om du tänkt åka på vintern oavsett om du väljer SMG eller ej. Jag kommer att ställa av min i vinter.

Mvh //

AK
Vad det gäller 19" vs. 18" är ju det ganska stor visuell skillnad. 18" är gjutna och 19" smidda med polerad kant.

Jag kan ju helt klrt säga att det är stötigt med 19" men fortfarande tycker jag att jag har mer "chassikomfort" med E46:an och 19" än E36:a med 18", kanske helt uppenbart men så är det iallafall.

Däremot kör jag hellre manuell ;)
Är diametern större på hjulen (med däck på) på 19 tummarna än 18?

Samt hur mycket mer väger 19 tummarna?

Ofjädrad vikt och diametern påverkar ju accelerationen avsevärt tyvärr :(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.