|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en E39 525 2003 med automatlåda. Lådan växlar fint men ibland händer att att exempelvis efter mindre gas som i en längre bilkö och man sedan skall dra iväg kan lådan rycka till rätt så rejält, ibland 2-3 gånger. Den verkligen kastar i växlarna, eller som att den typ tappar drivet eller något. Har sedan tidigare då detta inträffade lämnat in bilen och de har bytt olja + filter. De sade att de ej kunde hitta något större läckage/slitage. Oljenivån var tydligen rätt låg då även. * Har även märkt att ibland efter att man släppt gasen typ i en sväng och sedan skall gasa igen hugger det som till, inte i växlingen men från att bara rulla till att börja driva igen. Vet inte om det har någonting med saken att göra dock.. * Någon som haft liknande problem, har en åsikt eller tanke på vad man kan göra, bör göra etc? | |
|
Har liknande problem med min gamla 540i -97. Har läst att det är nån kopplingskorg eller liknande i lådan som spricker med tiden och ger dessa symptom. Kan inte säga att det stämmer till 100% eftersom jag inte skruvat isär min låda och kollat efter själv. Min bil är till salu, den som köper den får byta låda. Kostar ca 4000-5000kr på skroten för en låda till den. Orkar inte byta själv, är inte värt att lägga tiden tycker jag. __ Nils Ljung |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.