|
|
|
|---|---|
|
Hejsan Jag har just nu problem med en av mina bilnycklar. (Vi kallar dem nyckeln nr1 och nr2) Jag har en Mini cooper country man 2015. Imorse körde jag med den nyckel som jag brukar använda sen jag köpte bilen, Dvs nyckeln nr1.. En ena nyckel har min man när han vill låna den, Dvs nyckeln nr2. Vi har varit på en roadtrip och har kört ca 245 mil under 3 veckor. Kom precis hem idag och har använt bilen när vi åkte in till stans för att handla. Precis när vi kom hem. Tappade jag nyckeln nr1 på marken. Hände då och då och det var inget problem. Vi låste bilen som vanligt. 2 timmar senare skulle vi åka till till stans igen. Öppnade bildörren med nyckeln nr1. Funkade att öppna bildörren men när jag skulle starta bilen så hände ingenting. Jag satt bilnycklen där den ska vara. Bilen tände upp men inte radion (radion brukar sätta igång så fort jag sätt in nyckeln.) Först trodde jag att det var motorn som var fel men när vi testa med nyckeln nr2 så funkar bilen som vanligt. Tog ut nyckel nr2 och satt in nyckel nr 1 så hände det igen. Bilen startar inte. Det går att låsa bilen och låsa upp men det går inte att starta igång motorn. Har någon haft samma problem? Måste jag koda om nyckeln? Isf måste jag koda om båda nycklar? Ver ni vad det kosta att koda om nycklar på Mini cooper? Tack på förhand | |
|
Jag har varit med om att nycklarna kan krångla på Mini Cooper, och felet yttrar sig så att ena nyckeln funkar men inte den andra, samt att fjärrkontrollen slutar fungera. Har hört att det beror på någon grej (antagligen en mottagare) i bakluckan går sönder. Om det båda felen hänger ihop vet jag dock inte. Testa att googla lite. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.