|
|
|
|---|---|
|
Har bara kört c:a 3mil med en -17 G30:a,en i första intrycket en (missförstå mig rätt) Audianpassad bil,men UTAN att försöka vara en A6 "wannabee"... ur en del perspektiv får jag "känslan av E39" med DEN generationens förtjänster,som bleknade en hel del med E60/61 och F10/11... Hoppas att jag inte uttryckt mig alltför diffust | |
|
Intressant inlägg! På vilket sätt anser du den vara Audianpassad? Och varför skulle en BMW 5-serie vilja vara en Audi A6 wannabee? ---- BMW CS/SC #6212 |
|
Verdi |
Jag har väl inte kört en "massa mil" med G31 men drygt 100 mil har det blivit. Jag gillar G31 bättre än F11. Den känns lättare och smidigare. Roligare att köra helt enkelt. Skillnaden är väl inte superstor men den finns där. |
| Förstår ingenting, så utveckla gärna. =) Har endast kört 530e en vecka, så min erfarenhet av G30 är starkt kopplad till hybriddriften. | |
|
@Verdi Att beskriva en körkänsla med ord,kan ju misstolkas,utan tvekan... Ja,jag håller med om att F10 (Lci or not ) ,kan upplevas något "osmidig" i intensiv stadstrafik (referenserna är ur mitt perspektiv E34.39.E60)... Personligen sätter jag E39:an som "bästa 5-er" ,E34:som "mesta" 5-er... E60:an får Chris Bangle förklara... |
|
|
@Grelle E-drift torde förmodligen göra en 5-serie "smidigare" i intensiv stadstrafik. @Verdi påpekar att G31:an är avgjort smidigare att köra i jämförelse med F11:an. Ja,jag anser att F1x ÄR lite "klumpigare/klossigare" i stadstrafik än gamla E39:an (ursäkta mig för alla " " )... Men det är ju faktiskt frågan om relativa intryck,å det är/kan vara en mycket personlig erfarenhet.. |
|
|
Jag passerade idag 3000 mil med min G31 som jag har hart sedan januari. Tidigare ägde jag en F11 och den största tydliga skillnaden modellerna emellan är körsmidigheten, speciellt stadskörning och i trånga utrymmen som parkeringshus mm. G31:an är bra mycket rymligare i baksätet, går tystare, bränsleförbrukning likvärdig trots uppgradering från 520d till 530d. Tycker nog att BMW har valt en bra medelväg mellan komfort/nöjeskörning för G30/31. Det jag är tveksam till så här långt är kvaliteten som jag tycker har blivit sämre. ABS styrdonet pajade efter 1500 mil, emblem lossnar, teknik som Apple CarPlay funkar så där och jag tycker att vissa delar i inredningen har sämre kvalitet än min tidigare bil. Annars en skön bil! |
|
|
@Jovasir ... Att man förbättrat däcksbullret,är nog förväntat av många F/xx ägare. Är VÄLDIGT benägen att instämma om att interiörkvaliteten är av lägre kvalitet än gamla E39:an,det säger även de som gick från E39 direkt till E60/61. När man läser vidare här på forumet "Vi som har problem med" F10/11 och dito G30/31,så kan man finna paralleller,med vad du skriver. Tack Jovasir (y) |
|
| Stort hopp mellan styrkänslan på f10 och g30.. Man har gjort om hela framvagnen efter kritik. Bilen känns mer kontrollerad, inte lika bra som den mekaniska i e39, men betydligt bättre än i f10, som hade väldigt stum, livlös styrning. | |
| Har alla g30 samma styrservo? Är det någon modell som har oljeservo fortfarande? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.