|
|
|
|---|---|
|
har en bmw 528i touring 97a som jag ska byta olja+filter i lådan ,lådan är en zf låda med beteckning 5HP18 med grön skylt , min fråga är den om jag kan köpa ett kit på ad med olja 7L och filter+packning oljan heter ZF Lifeguard 5 med bestälningsnr 611S671090170 ZF , kan jag använda denna olja till min bil. | |
| ingen som har något bra förslag att komma med (någon som kan och vet) tackar | |
|
Såvitt jag kan bedöma så borde det vara korrekt olja. Annars har du den här oljan Länk som säkert är samma men bara i en annan förpackning. |
|
| Min bror bytte växellådsoljan vid ca 44000 mil (523iA -97) o hällde på denna olja Länk . Anledningen till bytet var att den började växla lite "konstigt". Efter bytet var allt frid & fröjd igen. Skall tilläggas att bilen i fråga har fått växellådsoljan bytt ca var 15000:e mil. Mannol har även filter mm till din bil Länk , med lite tur klarar du dig på under 100€ inkl frakt, om du köper "bara" 10 liter olja... | |
| detta kit ska passa på 5HP19 och jag har 5HP18 , vad är det för skilnad på dessa lådor oljan är ju samma men det är bara så att filtret är samma | |
| detta kit ska passa på 5HP19 och jag har 5HP18 , vad är det för skilnad på dessa lådor oljan är ju samma men det är bara så att filtret är samma | |
| är det någon som vet skillnaden mellan 5HP19 och 5HP18 , är det samma filter och trågpackning | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.