AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
335

BMW 523ia med Het motor och kall ACC

Jag har en BMW 523ia som gått ca 13.000 mil nu, nyservad på Novation i Uppsala, inspection II.

I veckan började ett konstigt fel uppträda på ACC'n, när man startar så går direkt full blås på mot fötter och fönsterruta, svinkall luft. oavsett vad man gör , det går ju att ställa ner fläkten manuellt, men det går inte att få ur värme. Tidigare har fläkten startat på lågvarv och succesivt ökat ju varmare motorn varit när det varit kallt ute. Jag har kört en par dagar ändå givetvis då jag behöver köra bil även på helger! :-) Idag när jag var ute, givetvis med samma irriterande fel på ACC'n, så blev motorn svinhet, och rödlampan tändes i instrumenteringen. Fortfarande blåser det kallluft in i kupén. Vad kan det vara för fel? Jag stannade på macken, och tänkte starta ikväll när den kallnat rejält och köra den till BMW verkstaden. Kan det bli hett bara för att kupén inte tar värme från motorn, eller är det två skilda fel?
Just det! Ursäkta, glömde tala om att bilen är en 1997 års modell med komfortpaket och multiratt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.