AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
380

Pris på 750iAL -92?

Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-26
BMW M760Li xDrive-18
750iL -92, lazurblå, grått fulläder, all tänkbar utrustning inklusive elbaksäte, vita blinkers, nästan nya 18" Rondell 58 fälgar, telefon. Besiktigad u.a i somras, en del nya delar, 21.000 mil, servicebok, import -00. Enligt ägaren skall bilen vara i mycket fint skick. Vad där rätt pris på den, utan att varken betala överpriser eller nedvärdera alla fina E32:or?

Vad tror ni är rimligt att betala om man vill göra en bra affär?
Dessa e32or är extremt svåra att värdera. Hur man än värderar dem får man skit tycker jag. Tror att den är värd 30-60' extremt stort spann visst....men det är inte en speciellt lättsåld bil. Själv skulle jag satsa på en e38 med v8 istället då totalekonomin sannolikt inte skiljer mycket och att bilen är så mycket modernare. Lycka till!

/Simon
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-26
BMW M760Li xDrive-18
Säljaren begär 65.000 för bilen vilket inte är helt orimligt om den är i det skick som beskrivs. Det verkar inte vara mycket att göra på priset, men köper man den för 60.000 gör man nog inte en dålig affär. Visst är jag sugen på bilen, men 60.000 känns lite drygt för en fattigt gymnasiestudent utan egentlig inkomst. Förmodligen kommer jag köpa en någon äldre bil till ett lägre pris.
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

65" är väl lite i överkant, när man nu för tiden inte ens lyfter på ögonbrynen när 750:or i bra skick går för under 40". Klart underskattad bil. Om jag vore dig så skulle jag nog tittat på något liknande (om max utrustning attraherar ;)
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.