AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.763

Börjar E38 stiga i pris ?

Var inne och kollade lite på E38:or till salu både här hemma ,men även i Tyskland. Dom begär ju rätt stora summor för dessa bilar på tex Mobile.de, och här i Sverige finns det finns nästan inga fina till salu.
Om man skulle byta in en fin E38 ( 750ia ,13800 mil svart med cremefärgad inredning,fina 18"M-fälgar),
vad skulle det kunna vara för ungefärligt inbytesvärde på denna?
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Som allt annat... Vad är skicket på bilen? Är det en mätarskruvad, privatimporterad dålighistorik-bil med 15 000 tyska bonusmil eller är det ett svensksålt exemplariskt skött fordon ägt av BMWclub-medlem och handtvättat en gång i veckan?

Beskriv bilen lite mer så kan få relevanta svar. Funkar AC:n eller har den slut på gas "men det är lätt att bara fylla på?", funkar all elektronik? I vilket skick är fälgarna?
Fl
157
Floppa
635CSi '89 - Zinnoberrot
Spontant så hade jag sagt att detta inte är ett fordon man vill byta in, utan snarare något man säljer privat.
Kan tänka mig att slutpriset diffar en hel del i de båda fallen.
Inbytt som i tagen i inbyte vid försäljning av annan bil så säger jag 20-30'. Varför? Du vill ju egentligen inte ha bil-fan, o vill förmodligen bli av med den snabbt.

Om du vill ha just en 750i o bilen i fråga motsvarar dina krav/önskemål så kan prislappen skilja sig, då är det helt plötsligt en bil DU vill ha.

En rimlig E38 750i kan säljas från typ 30' och uppåt, lite beroende på hur bråttom man har?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.