|
|
|
|---|---|
|
Hej köpte en bmw 325-09 med n53 motor för tre år sedan. Motorn har gått utan problem tills jag tankade i lördags. Några km efter tankning började motorn rycka lite då och då, inga misständningar bara rejäla ryck. Frågade på macken men dom trodde inte det kunde vara fel på bensinen. Misstänker vatten i bensinen men vet inte om den beter sig så då. Nån som varit med om nåt liknande? | |
|
Hej, För hundra år sedan tankade jag tanken full med vatten, trots att "det inte skulle gå". Men efter motorstoppet tömde jag själv ur en kaffekopp full med vatten via bilens bensinpump, innan jag kontaktade stationen. Det satt redan då någon sorts kännare på stationens pump som skulle förhindra att vatten passerade så det ansågs omöjligt att detta skulle ha hänt. Efter ett initialt motstånd från stationsinnehavaren tog man ändå in bilen och tömde tanken på ca 50 liter vatten. Då kröp man till korset och spolade och spolade med karburatorsprit. Men jag hade länge efteråt problem med hostningar i motorn. Även om "de på macken" inte tror - det skulle ju bara innebära problem - är det nog hos dem man skall börja. I mitt fall hade mackens tank fyllts av smältvatten. När man sedan provade, hade pumpen inaktiverats /Lennart |
|
|
Brukar du tanka där och då samma oktan? /Anders |
|
|
Kan vara en tändspole som börjar bli dålig... På E39:an gav en spole upp vid tankning - funkade innan jag stannade och tankade och när jag skulle starta igen gick den bara på fem cylindrar... Gör en felkodsavläsning om problemen fortsätter. Annars kan du ju prova att tanka ny soppa hos någon annan bensinstation. Vilken station var det? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
var ute på en testrunda igårl.Börjar misstänka att det är en ABS-givare bak som spökar och stryper motorn för att den tror att jag sladdar . Abs lampan har lyst ett tag men utan hackningar. Ska prova att byta givare och se om det hjälper. |
|
|
var ute på en testrunda igårl.Börjar misstänka att det är en ABS-givare bak som spökar och stryper motorn för att den tror att jag sladdar . Abs lampan har lyst ett tag men utan hackningar. Ska prova att byta givare och se om det hjälper. |
|
|
Hur ser däcken ut? Är det rätt dimension fram och bak? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| nya däck runt om 225/45 Fram och 245/40 bak. orginal bak är 255/40 | |
|
Vad är det för däck? (fabrikat) Är det 17 eller 18"? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Michelin pilot sport4 17 tum . Har kört med dom däcken sen i våras utan problem. Hoppas på en kass ABS-givare, har bytt båda givarna fram så det är väl tid där bak också kanske. |
|
|
Michelin pilot sport4. Har kört med dom däcken sen i våras utan problem. Hoppas på en kass ABS-givare, har bytt båda givarna fram så det är väl tid där bak också kanske. |
|
|
Michelin pilot sport4. Har kört med dom däcken sen i våras utan problem. Hoppas på en kass ABS-givare, har bytt båda givarna fram så det är väl tid där bak också kanske. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.