AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.050

Bilen hög I fronten efter fjäder byte!

Visa användare
253
Aduoan
BMW 335d+ Touring M-Paket

120d 2007
Hej bytte I torsdags dämpare fram och fjädrar då ena dämparen läkte så bytte båda sidor. Köpte via Reservdelar24.se och tog dämpare trw för m sport och fjädrar Sachs för automat eftersom min är en 335d. Har nu kört en bra runda och den har sjunk lite men ändå högre än innan bytet. Ska de vara så? Bilen är m sport original

Kan de va så att den var lägre innan på grund av att den sjunkit ihop mer på grund av kass dämpare osv?

Adu Oancea

När du älskar att köra
Visa användare
253
Aduoan

120d 2007
givetvis är fjädrarna för m sport!

Adu Oancea

När du älskar att köra
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Skiljer den mycket i höjd mot tidigare? Kanske hade någon tidigare ägare satt dit sänkfjädrar?

Annars kan det säkert skilja litegrann om dom gamla suttit många mil. Jag minns att jag bytte på nån äldre tre serie bak men då vart det ingen märkbar skillnad.

Visa användare
253
Aduoan

120d 2007
Skiljer kanske ca 1-1,5 cm.
Men har gått ner lite för de va ca 4 cm innan så verkar vara ok om man jämför bilder på Google!

Adu Oancea

När du älskar att köra
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Gamla fjädrar brukar sätta sig lite med åren.

Nya sätter sig en hel del några veckor efter montering för att sedan "stabilisera sig" höjdmässigt.

Så vänta ett tag och se vad som händer.

Det är fjädrarna som bilen vilar på och bestämmer höjden, rent teoretiskt kan man plocka bort stötdämparna och bilen behåller samma höjd i vila.

Jag upplevde också att E39:an blev "lite hög" fram efter byte av fjädrar/dämpare (Spidan-fjädrar och Sachs-dämpare) för att sedan sätta sig lite och bli mer normal i höjden.
Jag hade dock inte så mycket referensmått att gå på då fjädrarna gått av på båda sidor innan bytet...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
253
Aduoan

120d 2007
Grymt! Tack :D

Adu Oancea

När du älskar att köra
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.