|
|
|
|---|---|
|
Hej alla. Har ingen drivning i automaten alls och tänkte börja med att byta olja. Har en stor plugg bak i tåget och en liten fram. Men var sitter påfyllningen??? Hittar inga bilder på nätet. Ingen lapp på lådan heller. Vet bara att det är en ZF. 5HP-18. DEXTRON III är det rätt? Tacksam för hjälp och tips! | |
|
Hej igen, En "karta" : Länk Vad gäller typ av olja, anges den i mina tidigare länkade tips. Jag är ganska säker på att du kan hitta den gröna eller svarta typskylten någonstans. Dextron III känns inte rätt här. Möjligen passar Esso-(numera Mobil-)oljan LT11... En del rekommendationer säger det, oavsett om lådan originalfylldes med Shell LA26... eller Esso LT... Sen skriver du i din förra trådstart "getriebeprogramm". Det är inte så att det står "getriebeNOTprogramm"? Kan innebära en viss skillnad, även om jag ställer mig tveksam till att du citerat rätt. Men OM du har det, handlar felet nog inte i första hand om oljenivån. /Lennart |
|
|
Har nu bytt olja(svart skylt) men fortfarande ingen drivning. P läge hoppar inte in i lådan heller. Växelväljaren fjädrar från N till P och låser men lådan låser inte! Är det så illa att lådan måste bytas? |
|
|
När jag googlar, förekommer det ofta att vajern mellan spak och hävarmen på lådan kärvar eller t o m gått av. /Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.