|
|
|
|---|---|
|
Läst ut felkod då min motorlampa lyser men bilen går hur fint som helst. Man märker inget när man kör den och allt är som vanligt förutom att själva motorlampan lyser. Har läst ut felkoden med INPA och raderart den men kommer tillbaka efter en kortare körning så något stämmer inte och jag kan inte själv avgöra vad som ska bytas. Felkod: 24CF00 Air mass measurement: Measured air mass is too low compared with the calculated air mass. någon som varit med om liknande eller vet vad det kan vara som strular ? BMW = BRING ME WOMEN | |
| Ingen som har någon ide kring detta eller varit med om liknande ? | |
| Har det löst sig? Har nästan liknande felkod 26CF00 | |
|
Jag har samma fast "Air mass measurement: Measured air mass is too high compared with the calculated air mass." kod P115d / 290900. Svårt att hitta info om detta och var man ska börja, någon mer måste råkat ut för samma sak? :) Bilen går bra. 530D, 2011 |
|
|
Bytte EGR samt felsökte på en Bmw mek nere i Kroatien. Var inte EGR tyvärr så felsökningen fortsatte och prövning av byter av några sensorer men utan lycka då de inte felade. Mekanikern trodde det var sensorn till avgastryck men kunde inte få hem den innan jag åker hem. Har beställt den själv och ska byta inom 2 veckor. Ska försöka komma igår och återkomma här med hur det gick. |
|
|
Kom du vidare silversten? För mig verkar det hjälpt att rengöra MAP-sensorn (inte MAF). Kört ca 600 mil sedan lampan lös. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.