|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag hade tänkt sätta in en ny stereo samt baslåda och slutsteg i min e46a. De enda guider jag hittar på internet är sådana med HK ljudsystemet som har ett standard slutsteg i bagaget. Min bil har inte detta så jag är osäker på var jag bör dra en omvandlare(om jag ens behöver en). Jag har CD-Business stereon vilket jag tror har slutsteg inbyggt i sig. Vad tycker ni? Bör jag bara installera stereon sen dra lågnivå sladdar därifrån? Och var tar jag remoten ifrån? Någon av er med erfarenhet och som gjort det jag vill göra i en e46a tidigare? Tacksam för svar! | |
| Har byggt ljud i många e46or. Bästa om du behåller original cd är att sätt hög låg omv från bakre högtalarnas kablar. Dra sedan 4 kablar 1.5 kvadrat fram igen och kör både baslåda+2 slutsteg. Ett 4 kanal till bak och framhögtalarna. Ett monosteg till baslådan. Remote tas med fördel från höger bakljus. Ström direkt från batteriet både + och jord. Bästa kontakt. Blir kanon, jag lovar =) | |
| Hur fadar du ljudet mellan fram- och bakhögtalarna med den lösningen? | |
| Jag har installerat en ny huvudenhet i bilen igår så jag tänkte att det nog blir bäst att dra rca kablarna direkt därifrån. Har ni någonsin gjort det? Bästa sätt att dra dem genom instrumentbrädan? | |
| Enklaste brukar vara att dra dem vänster under instrumentpanelen och sedan bak via trösklarna. | |
|
Under golvmattan finns det "kabelkanaler" för bilens egna dito. På högersidan går pluskabeln för batteriet så den sidan är kanske mindre lämplig att lägga lågnivåkablar mht störningsrisken. På vänstersidan går "lågnivåkablarna" i bilen så det är nog mer lämpligt att dra lågnivåkablarna till slutsteget på vänstersidan. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.