|
|
|
|---|---|
|
Hej, Hade en fuktboll på passagerarsätet i vinter, inte bra.. Skinnet drog ihop sig och blev stenhårt, släppte från plasten på höger sida, gör ont(höger stol). Nu tror bilen att ngn sitter där så jag måste ha bältet i hela tiden. Går troligen inte att mjuka upp!? Söker en ny beige passagerarstol, alternativt två stolar i samma färg, helt svarta el beige. Tips på säljare? Behöver inte vara jättefräscha. MVH | |
|
z4, e85, 2005 |
|
| olao här på forumet har fix för några hundra så du slipper bältesvarnaren. Någon med garvarkunskaper borde ju kunna tipsa om någon mjukgörare för skinnet. / Peter | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Fuktbollen ställer man på golvet. |
|
Alltså.. Det går inte att mjuka upp skinnet. Jag har inte problem med någon lampa utan att det piper om någon inte sitter, inget stort problem, löser sig när jag bytt stol (ar). Ja, jag vet nu att man ska ha den på golvet :-( Har sökt på e-bay.de och reservdelslagret (eller vad de heter), blocket samt google.. Tips på andra sidor, företag eller privatpersoner, önskas. MVH |
|
|
Jag har två stolar. Svart skinn i väldigt (extremt) bra skick. Original sportstolar (inte M-stol). Du får räkna med 10 k. Kolla ditt försäkringsbolag om du har någon drulle isf kan du säkert laga de gamla eller köpa nya beg, / Peter |
|
|
Tack men nej tack, inte min budget, behöver inte heller vara jättefina.. vill bara ha en fungerande stol. Tack för tipset om Drulle, ska kolla. Letar väl vidare på Ebay då.. |
|
|
Har du lagt "bollen" direkt i stolen utan sin plastbehållare?!? I så fall har stolen troligen genomsyrats av en stark koncentration av salt lakvatten vilket förstört skinnet ärgat sönder sensormattan därunder. Ta med stolen till en sadelmakare, de kan göra underverk. Sensormattan kan du byta samtidigt då de tar av skinnet för att bearbeta det. |
|
|
Sök via ebay.de så får du oftast mer träffar. Ex vis Länk |
|
|
Håller med Yeddheng. Försök laga den. Sensormatten kan kanske bli en dyr historia så då är det bättre med fixen som olao har. Köper du från ebay får du räkna med ett antal tusingar i frakt om du skall ha hem hela stolen. / Peter Här har du olika skinndelar som du kanske kan söka efter. Länk |
|
| En sadelmakare kan byta ut den skadade delen för några tusenlappar. Inte säkert det blir exakt samma nyans på skinnet men nära nog ska de kunna fixa. | |
| Du kan sätta i ett motstånd istället för sensornattan. Då löser alltid airbagen ut vid olycka. Kostar bara någon 100-lapp! | |
| Och problemet kvarstår med att bältesvarnaren går? | |
|
08976: Nej, de modernare fixen tar hand om den detaljen också. Ola kan nog fylla i, om han hittar hit. Annars kan han nog väckas med ett PM. :) /Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.