AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
846

Centrallås hur funkar det...?

Peter.A
När man låser bilen med larmet så låser låset, men sedan låser det upp direkt. Någon som vet vad det kan bero på?
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
bagsge luckan är den stängt (låst)??
Jag måste låsa bagageluckan med nyckel då låser jag alla dörrar. men låser jag med fjärret eller i förrardörren så låsses inte bagageluckan. försöker man starta larmet så låser den upp allt.
1.Testa med att låssa bagageluckan först!
2.Lås upp med fjärret eller förrardören och sen lås den igen och larma!
Lycka till!

Bmw 4-ever

Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Glömde en sak
handsfacket kan också orsaka detta fenomen! Lås den i sådana fall!
Lycka till!

MvH Bmw 4-ever

Visa användare
433
ez
330CI cab E46 -02
318d F31 -15
Samma fenomen på min 535 -88, det var kabeln till bagage centrallåsmotorn som hade gått av. Bagaget låste inte varpå den låste upp igen, kolla samtliga kontakter i dörrar, motorrum och bagage samt dito centrallås så att alla verkligen ger kontakt/låser

// Henke Bleifuss
Så gör låset när någon dörr inte är stängd, prova med dörren på glänt så ser du om det är samma fenomen.
Då brukar det vara någon av dörrbrytarna (liten microbrytare, sitter inne i låsbygeln på dörrkarmen).
tryck med fingern, lyssna efter klicket. Brytaren kan kärva, troligen på den dörr som används mest.

FP
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
Om en dörr inte går att låsa eller helt enkelt "inte låses" så låser dne upp alla andra oxå för att "göra dej uppmärksam" på detta... kan bero på att det kärvar i nån dörr eller att nån central lås motor har bäckat igen/ eller trasig sladd till nån motor...

/jonas
Red Devil
samma sak på min 320, bagageluckan måste låsas separat. dessutom när man vrider låset ska man hålla det en sekund tills den låser alla lås, sedan ska du inte öppna det med larmet/fjärren utan med nycklarna öppnar du dörren så allt ställs på normal läge, då är det bara låsa o larma.
Peter.A
Nu funkar det igen, det var vänster fram centrallåsmotor som hade lagt av... Fan vad dyra motorerna är...
Bl
211
Blackrose
520iA Touring -93
Vad kostar motorerna?
Min förardörr verkar ha lagt av??
Får hoppas på microbrytaren??
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.